Rejestracja pojazdów w czasach pandemii koronawirusa to nie łatwa sztuka. Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Kielce zmienił zasady funkcjonowania.
Mieszkańcy chcący złożyć wnioski o rejestrację nowych pojazdów mogą to zrobić tylko i wyłącznie po uprzednim kontakcie telefonicznym, w specjalnie przygotowanej urnie dostępnej w urzędzie miasta. Nim dokumenty zostaną rozpatrzone przejdą 24 godzinną kwarantannę.
Jak informuje Grzegorz Witkowski, zastępca dyrektora wydziału komunikacji, przed złożeniem wniosku konieczny jest kontakt telefoniczny z pracownikiem który przypomni o niezbędnych załącznikach oraz wymaganych opłatach.
– Kiedy ustalimy zawartość wniosku, niezbędne jest wykonanie kolejnego telefonu do biura obsługi interesanta w celu umówienia konkretnego terminu wrzucenia wniosku do urny. Bez umówionego terminu, dostarczenie dokumentów w tej formie nie będzie możliwe – dodaje.
Grzegorz Wnuk przypomina, że biuro rejestracji pojazdów obsługuje tylko sprawy pilne do takich zaliczana jest rejestracja nowych pojazdów, oraz pojazdów sprowadzanych z zagranicy. W przypadku pojazdów zarejestrowanych wcześniej w Polsce należy wysłać informację o nabyciu. Rejestracja tych pojazdów odbędzie się w późniejszym terminie.
– Odbiór tablic rejestracyjnych i dokumentów odbywa się także po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się – dodaje Grzegorz Wnuk.
Dyrektor wydziału komunikacji w ratuszu zaznacza, że składanie wniosków odbywa się przy wejściu do urzędu od strony parkingu wielopoziomowego, natomiast odbiór dokumentów odbywa się w odrębnym pomieszczeniu, w którym może przebywać tylko jedna osoba.
Wydział Komunikacji w kieleckim ratuszu funkcjonował będzie w godzinach od 7.30 do 15.30. Szczegółowe informacje wraz z numerami telefonów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Miasta Kielce i Radia Kielce.