Przypominamy przedstawicielom urzędów administracji samorządowej, instytucji kultury i użyteczności publicznej, a także wszystkim organizatorom wydarzeń, że w związku z pandemią koronawirusa wszelkie komunikaty dotyczące zmian funkcjonowania, zasad postępowania i zachowania się Polskie Radio Kielce przekazuje bezpłatnie.
PROSIMY O KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU: 502 020 025
e-mail: internet@radio.kielce.pl
INFOLINIA WSPARCIA PSYCHOLOGICZNEGO
Im więcej osób poddanych nadzorowi epidemiologicznemu i kwarantannie, tym bardziej potrzebne jest wsparcie psychologiczne dla izolowanych oraz ich bliskich. Dlatego Wojska Obrony Terytorialnej uruchomiły ogólnopolską, całodobową i darmową infolinię wsparcia psychologicznego. Pomoc można uzyskać dzwoniąc pod numer 800-100-102.
Wsparcie jest skierowane do osób samotnych, starszych, a także wszystkich, którzy źle znoszą izolację lub obserwują u siebie narastający lęk w związku z panującą epidemią koronawirusa.
Telefony będzie odbierać grupa doświadczonych psychologów, złożonych z żołnierzy WOT i pracowników wojska. Chętni będą mogli porozmawiać z nimi także na wideo czacie, przez Skype. Specjalistów można tam szukać pod nazwą „Wsparcie psychologiczne WOT”.
Jak informuje rzecznik prasowy WOT ppłk Marek Pietrzak, utworzenie infolinii to odpowiedź na potrzeby społeczne, które już widać w innych państwach dotkniętych epidemią koronawirusa. Całodobowy numer ma służyć przede wszystkim osobom znajdującym się w kryzysie, w związku z izolacją spowodowaną kwarantanną lub leczeniem.
– Utworzenie infolinii wpisuje się też w misję Wojsk Obrony Terytorialnej, które chcą rozwijać zdolność indywidualną człowieka do funkcjonowania pod silną presją i obciążeniem oraz rozwijać świadomość i edukować – wyjaśnia ppłk Marek Pietrzak. Dodaje, że gwałtowne zmiany, takie jak dezorganizacja stabilnego życia rodzinnego i zawodowego, a także obawa o zdrowie własne i bliskich – mogą wywoływać lęk. Kluczowe w tej sytuacji jest wsparcie nie tylko rodziny, ale też wykwalifikowanych terapeutów.
APLIKACJA, KTÓRA UŁATWI POMOC!
Podchorążowie z Wojskowej Akademii Technicznej oddelegowani do służby w Dowództwie WOT opracowali specjalną aplikację webową, która połączy oficerów łącznikowych z brygad WOT z pracownikami organizacji pomocowych w celu udzielenia wsparcia osobom potrzebującym. Narzędzie będzie też dostępne dla urzędów, organów medycznych i sanitarnych.
Aplikacja „Platforma wsparcia samorządów, organów sanitarnych i podmiotów leczniczych” ułatwi proces dotarcia z pomocą do osób pozostających w izolacji w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-Co V-2. Dzięki niej pracownicy organizacji pomocowych, urzędów, organów medycznych i sanitarnych, będą mogli szybko i sprawnie wnioskować o wsparcie brygad WOT. Informacje te będą trafiać do oficerów łącznikowych w brygadach WOT, oni zaś zlecą żołnierzom OT realizację zadania.
Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze. Narzędzie jest usługą webową, w pierwszej wersji łączy pracowników instytucji pomocowych, takich jak ośrodki pomocy społecznej różnego szczebla oraz Caritas z oficerami łącznikowymi z brygad WOT. Sukcesywnie ilość wspieranych podmiotów będzie rozszerzana w zależności od potrzeb o urzędy, organy medyczne i sanitarne.
Obsługa aplikacji ogranicza się do wypełnienia interaktywnego formularza, w którym wnioskodawca wskazuje miejsce i zakres pomocy oraz nadaje jej priorytet. Formularz ten jest widoczny dla oficera łącznikowego z brygady, który pod wskazany adres kieruje żołnierzy WOT z pomocą. Co ważne – zlecający zadanie będzie mógł na bieżąco śledzić postęp jego realizacji. Istotnym jest również fakt, że po zakończeniu zadania do wnioskodawcy trafią dodatkowe informacje, dotyczące dalszych potrzeb lub wnioski.
Wszelkie informacje oraz pomoc w obsłudze aplikacji dla instytucji z terenu województwa Świętokrzyskiego jest dostępna u oficera łącznikowego 10. Świętokrzyskiej Brygady Obrony Terytorialnej pod numerem telefonu: 887 206 338.
#RATUJBIZNES – STARTUJE AKCJA RZECZNIKA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW NA RZECZ WSPARCIA PRZEDSIĘBIORCÓW W CZASACH EPIDEMII
W czasach pandemii koronawirusa 2019-nCoV i wygaszania światowej gospodarki polscy przedsiębiorcy jako jedni z pierwszych w Europie zaczęli odczuwać skutki gospodarcze tej nadzwyczajnej sytuacji. Aby pomóc przedsiębiorcom w tym ciężkim okresie potrzebne są szybkie i realne działania. Z tego względu Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców rozpoczyna akcję #RatujBiznes.
#RatujBiznes to akcja informacyjno-organizacyjna, której swoistym hubem jest strona internetowa www.rzecznikmsp.gov.pl/ratujbiznes. Są na niej zamieszczone krótkie i jasne informacje w zakresie możliwości jakie daje przedsiębiorcom obecny (oraz przyszły, w zakresie proponowanych rozwiązań procedowanej obecnie tarczy antykryzysowej) stan prawny. Są to m.in. instrumenty typu: wnioski o odroczenie terminu zapłaty podatku/zapłaty zaległości podatkowych, o rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej, o umorzenie zaległości podatkowych, o odroczenie terminu płatności składek ZUS, o zwolnienie płatnika z obowiązku opłacania nieopłaconych składek ZUS, w zakresie świadczeń postojowych, o udzielenie pomocy (pożyczki) na ratowanie, w zakresie tymczasowego wsparcia restrukturyzacyjnego itp.
Jednocześnie Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców zachęca kancelarie prawne oraz kancelarie doradztwa podatkowego do włączenia się do akcji #RatujBiznes poprzez nieodpłatną (pro publico bono) pomoc przedsiębiorcom sektora MŚP przy wypełnianiu i składaniu przedmiotowych wniosków o ulgi czy wsparcie.
Lista kancelarii prawnych i doradczych, które przystąpiły do akcji będzie zamieszczona i aktualizowana na stronie: www.rzecznikmsp.gov.pl/ratujbiznes.
W tak nadzwyczajnym czasie wszystkie wnioski przedsiębiorców o udzielenie pomocy czy ulgi powinny, zdaniem Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, zostać rozpatrzone pozytywnie. Niemniej w przypadkach ewentualnych, niekorzystnych rozstrzygnięć Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, oprócz zorganizowania i koordynowania akcji #RatujBiznes, będzie pomagał w indywidualnych sprawach danych przedsiębiorców składających wnioski.
– W dzisiejszych czasach podjęcie realnych działań na rzecz ratowania polskiego biznesu jest absolutnie kluczowe. Dlatego Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców podjął natychmiastowe działania w celu dotarcia z informacją o możliwym wsparciu w czasach kryzysu spowodowanego koronawirusem do jak najszerszej grupy przedsiębiorców. W ramach akcji #ratujbiznes angażujemy coraz większą liczbę prawników i doradców podatkowych gotowych efektywnie pomóc przedsiębiorcom wnioskującym o pomoc. Należy również zauważyć, że we wszystkich sytuacjach, w których przy rozpatrywaniu przedmiotowych wniosków organy naruszą prawa mikro, małych i średnich przedsiębiorców (np. poprzez nieuzasadnione, wydłużone rozpatrywanie wniosku, bezpodstawne wydanie niekorzystnego rozstrzygnięcia w zakresie wnioskowanej pomocy itp.) Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców będzie podejmował zdecydowane kroki, stojąc po stronie przedsiębiorcy i jego praw – informuje Jacek Cieplak, Zastępca Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Więcej informacji na temat akcji #RatujBiznes oraz możliwości przyłączenia się do niej znajdziecie Państwo na stronie internetowej: www.rzecznikmsp.gov.pl/ratujbiznes lub pod adresem e-mail: ratujbiznes@rzecznikmsp.gov.pl
KIELCE
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Ze względu na zagrożenie epidemiczne koronawirusem COVID 19 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego wprowadza od 19 marca br. do odwołania dodatkowe obostrzenia dotyczące pracy urzędu:
– Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego zostanie zamknięty dla klientów we wszystkich swoich siedzibach,
– do komunikowania się z pracownikami, przy wejściu do budynku głównego C2 (al. IX Wieków Kielc 3) służyć będzie domofon,
– klienci będą obsługiwani w urzędzie tylko w sytuacjach koniecznych,
– kontakt osobisty z pracownikami będzie możliwy, wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym pod numerami: (41 342-15-30; 41 342-12-58),
– sprawy urzędowe będzie można załatwiać także drogą pocztową lub za pośrednictwem poczty elektronicznej urzad.marszalkowski@sejmik.kielce.pl
Informujemy, że pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30.
Prosimy o korzystanie również z Platformy Usług Elektronicznych Województwa Świętokrzyskiego – e-URZĄD oraz Platformy ePUAP. Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego na Platformie ePUAP: /3h680wewfh/skrytka
Do kontaktu z komórkami organizacyjnymi urzędu służy Książka telefoniczna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.
Informacje o ewentualnych kolejnych decyzjach będziemy przekazywać na bieżąco – prosimy o śledzenie strony internetowej www.swietokrzyskie.pro
URZĄD MIASTA KIELCE
W związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego Urząd Miasta Kielce od poniedziałku, 16 marca 2020 r. będzie pracował zamknięty dla interesantów, za wyjątkiem rejestracji zgonów w Urzędzie Stanu Cywilnego. Załatwianie pozostałych spraw odbywać się będzie wyłącznie po uprzednim kontakcie telefonicznym z pracownikami Urzędu Miasta Kielce.
Kontakt z Biurem Obsługi Interesanta:
tel. 41 36 76 009, 41 36 76 099 (Rynek 1)
tel. 41 36 76 509 (ul. Strycharska 6)
Wykaz telefonów do wszystkich wydziałów: http://www.um.kielce.pl/organizacja-urzedu-miasta/wydzialy2019/
Książka telefoniczna: http://www.um.kielce.pl/ksiazka_telefoniczna/
Wnioski oraz dokumenty, stanowiące uzupełnienie złożonych wniosków, można składać za pośrednictwem poczty lub elektronicznie.
Adres skrytki Urzędu Miasta Kielce na platformie ePUAP /g94m13lgvz/skrytka
Szczegóły: www.um.kielce.pl
Praca Wydziału Komunikacji od 23 marca 2020 r. do odwołania:
Praca Wydziału odbywać się będzie w godzinach: 7.30 – 15.30.
1. Wykaz spraw, które można załatwić, nie przychodząc do Urzędu:
- zawiadomienie o nabyciu / zbyciu pojazdu zarejestrowanego dotychczas na terenie RP można złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy EPUAP, serwisu RP www.gov.pl lub pocztą tradycyjną;
- wniosek o wyrejestrowanie pojazdu (demontaż / kradzież pojazdu) wraz z dokumentami można przesłać pocztą tradycyjną;
- zwrot dowodu rejestracyjnego zatrzymanego elektronicznie jest możliwy na komisariatach Policji na terenie całego kraju po ustaniu przyczyny zatrzymania;
- wniosek o wydanie prawa jazdy można złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych – www.esp.pwpw.pl
- zawieszenie przewozów regularnych na okres do 14 dni.
2. Sprawy, które proponujemy przełożyć na termin późniejszy:
- Wymiana dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na kolejne terminy badań technicznych lub wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego (dowód rejestracyjny nie podlega kontroli na terenie RP, a aktualny termin badań technicznych jest zamieszczony w systemie CEPIK),
- Rejestracja pojazdu zarejestrowanego dotychczas na terenie RP (wystarczy złożyć zawiadomienie o nabyciu pojazdu wraz z kopią dokumentu nabycia – patrz punkt 2),
- Zmiana adresu zamieszkania właściciela pojazdu w dowodzie rejestracyjnym,
- Dopisanie / wykreślenie współwłaściciela w dowodzie rejestracyjnym,
- Wpisanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym HAK / GAZ, o ile nie zachodzi konieczność przeprowadzenia okresowego badania technicznego pojazdu,
- Wydanie wtórnika karty pojazdu,
- Egzamin na instruktora nauki jazdy.
3. Zmiany organizacyjne w przyjmowaniu interesantów do Wydziału Komunikacji:
WPROWADZA SIĘ OBOWIĄZEK TELEFONICZNEGO UMÓWIENIA TERMINU ZŁOŻENIA I ODBIORU DOKUMENTÓW.
ZŁOŻENIE DOKUMENTÓW:
- po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu, komplet dokumentów wraz z wypełnionym wnioskiem będzie można złożyć do przezroczystej urny, w zamkniętej kopercie przy wejściu do Urzędu od strony parkingu wielopoziomowego,
- wnioski będą mogły złożyć jedynie osoby wcześniej umówione telefoniczne,
- WNIOSKI, W KTÓRYCH NIE ZOSTANIE PODANY NUMER TELEFONU KONTAKTOWEGO BĘDĄ BEZ ROZPOZNANIA (NIE ZAŁATWIONE) ODESŁANE POCZTĄ NA ADRES WNIOSKODAWCY,
- Koperta, w której znajdować się będzie komplet dokumentów, musi zostać zaadresowana do właściwego Biura, tj. Biura Rejestracji Pojazdów, Biura Praw Jazdy lub do Stanowiska ds. Transportu. Bezwzględnie konieczne będzie podanie numeru telefonu kontaktowego.
- Prosimy o składanie kompletu dokumentów włącznie z wypełnionym wnioskiem oraz dowodem opłaty po wcześniejszym telefonicznym potwierdzeniu jej wysokości, na konto nr:
94 1050 1461 1000 0023 5322 5994
– opłaty dotyczące rejestracji pojazdów,
– opłata za wydanie prawa jazdy,
– zezwolenia transportowe,
– opłata ewidencyjna.
- PROSIMY O WCZEŚNIEJSZE TELEFONICZNE UZGODNIENIE ZAWARTOŚCI ZOSTAWIANEJ KORESPONDENCJI ORAZ TREŚCI WNIOSKU Z MERYTORYCZNYMI PRACOWNIKAMI PRZED DOKONANIEM ZŁOŻENIA WNIOSKU,
- ze względów bezpieczeństwa SPRAWY NIE BĘDĄ ZAŁATWIANE W DNIU ZŁOŻENIA WNIOSKU.
ODBIÓR DOKUMENTÓW:
- w celu odbioru dokumentu należy zgłosić się do Urzędu W WYZNACZONYM TERMINIE, do oznaczonego punktu z osobnym wejściem z zewnątrz, który znajduje się po lewej stronie od głównego wejścia do Urzędu od strony parkingu wielopoziomowego. W pomieszczeniu wydania dokumentów będzie mogła przebywać WYŁĄCZNIE JEDNA OSOBA.
- bezpośredni kontakt z klientem OGRANICZA SIĘ JEDYNIE DO ODBIORU DOKUMENTÓW PO ZAŁATWIONEJ SPRAWIE. Odbiór dokumentów będzie możliwy jedynie po UPRZEDNIM TELEFONICZNYM UMÓWIENIU TERMINU z pracownikami merytorycznymi.
DOTYCHCZASOWE USTALENIA TERMINÓW (dokonane do 13 marca 2020 r.) DO REJESTRACJI POJAZDÓW ULEGAJĄ ANULOWANIU !!!
- rezerwacji terminu można dokonać tylko telefonicznie:
– do Biura Rejestracji Pojazdów (REJESTRACJA POJAZDÓW): pod numerem tel. 41 36-76-099 w godzinach 7.30 do 11.00.
– do Biura Rejestracji Pojazdów (ODBIÓR DOWODU REJESTRACYJNEGO, WTÓRNIK TABLICY REJESTRACYJNEJ, WTÓRNIK NALEPKI KONTROLNEJ, WYCOFANIE CZASOWE Z RUCHU): pod numerem tel. 41 36-76-432;
– do Biura Praw Jazdy: pod numerem tel. 41 36-76-024;
– do Stanowiska ds. transportu: pod numerem tel. 41 36-76-235;
- wnioski od firm leasingowych będą przyjmowane również w zamkniętych kopertach w określonych godzinach (składanie wniosków: w godzinach 8.00 – 13.00; odbiór dokumentów co najmniej w dniu następnym, po informacji od pracownika urzędu w umówionych godzinach w pomieszczeniu przeznaczonym do wydawania dokumentów).
- PROSIMY INTERESANTÓW O PUNKTUALNE ZGŁASZANIE SIĘ DO WYDZIAŁU NA UMÓWIONE TERMINY ODBIORU DOKUMENTÓW.
- Informacje z zakresu załatwianych spraw będą udzielane tylko telefonicznie:
Biuro Rejestracji Pojazdów: (obsługuje wyłącznie sprawy PILNE: rejestrację pojazdów nowych i sprowadzonych z zagranicy)
Stanowiska 1 – 6: telefony: 41 36-76-028 do 032, 41 36-76-115 do 117
Stanowiska 7 – 10: telefony 41 36-76-432, 41 36-76-433
Biuro Praw Jazdy: telefon 41 36-76-024
Stanowisko ds. transportu: telefon 41 36-76-235, 41 36-76-231
- Informacje szczegółowe są zawarte także w Kartach Usług dostępnych na stronie internetowej www.um.kielce.pl w zakładce Obsługa Klienta – Załatw sprawę.
- Sprawdź status zamówionego dokumentu pod adresem:
https://info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
- W ślad za stanowiskiem Związku Powiatów Polskich z 12 marca 2020 r. na okoliczność zagrożenia karami pieniężnymi za niedokonanie w 30-dniowym terminie rejestracji pojazdu sprowadzonego z innego kraju Unii Europejskiej albo niezgłoszenia w tym samym terminie zbycia / nabycia pojazdu zarejestrowanego w kraju, informujemy, że obecna sytuacja epidemiologiczna powinna być traktowana jako siła wyższa w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i tym samym wyłącza ona karanie z tytułu naruszenia przepisu zawartego w art. 140 mb ustawy Prawo o ruchu drogowym, jeśli miało ono związek z sytuacją epidemiologiczną.
MIEJSKI URZĄD PRACY
Miejski Urząd Pracy w Kielcach od 16 marca do odwołania jest zamknięty dla interesantów. Załatwianie wszelkich spraw będzie odbywać się drogą mailową lub telefoniczną. W przypadku potrzeby stawienia się w urzędzie osobiście należy wcześniej skontaktować się z nami pod jeden z poniższych numerów telefonów w celu umówienia wizyty:
Biuro Obsługi Klienta: 41 340-60-55 / 41-340-60-56
Wydział Ewidencji i Rejestracji: 41 340-60-13 / 41 340-60-05
Pośrednictwo Pracy i Poradnictwo Zawodowe: 41 340-60-48 / 41 340-60-69 / 41 340-60-94 / 41 340-60-39 – w sprawie zatrudniania cudzoziemców
Referat Instrumentów Rynku Pracy. Staże: 41 340-60-28. Dotacje i doposażenia: 41 340-60-43. Refundacje wynagrodzeń (prace interwencyjne, refundacje 50+, bony na zasiedlenie): 41 340-60-24. Referat Projektów, Szkoleń i Rozwoju Zawodowego: 41 340-60-26
O wszelkich dalszych zmianach w związku funkcjonowaniem urzędu informacji można szukać na stronie internetowej www.mupkielce.praca.gov.pl
WODOCIĄGI KIELECKIE
Biuro Obsługi Klienta przy ul. Krakowskiej 64 przyjmuje klientów wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym, w pilnych sprawach. Zawieszamy wszystkie planowane modernizacje sieci i inne prace, które mogłyby skutkować wyłączeniem dopływu wody dla odbiorców w ciągu dnia. Ograniczamy wizyty w terenie pracowników odczytujących stan wodomierzy. Zachęcamy do korzystania z wszystkich możliwości kontaktu zdalnego jak telefon, e-mail, Facebook, Twitter. Czynne są wszystkie nasze telefony oraz regularnie kontakt za pomocą poczty elektronicznej. Numery Biura Obsługi Klienta: 41 365 31 00, 41 365 31 01, 41 365 31 02, 41 365 31 04, 41 365 31 05, 41 365 31 06.
Najważniejsze adresy e-mail – kierowniczka Biura Obsługi Klienta: katarzyna.walo@wod-kiel.com.pl
Adres ogólny: wodkiel@wod-kiel.com.pl
Adres do wysyłki stanów wodomierzy: dzial.sprzedazy@wod-kiel.com.pl
Pozostałe przydatne telefony i adresy e-mail: https://wod-kiel.com.pl/dane-teleadresowe-,39.html
Zasady te będą obowiązywały do odwołania.
KIELECKI TEATR TAŃCA
Kielecki Teatr Tańca informuje, że od 12 marca do 3 kwietnia 2020 r. odwołuje wszystkie wydarzenia artystyczne oraz zawiesza działalność Szkoły Kieleckiego Teatru Tańca.
O szczegółach dotyczących poszczególnych wydarzeń instytucja informować będzie na bieżąco na stronie internetowej www.ktt.pl i profilu na Facebooku.
Wszystkie bilety oraz zaproszenia zachowują ważność.
W przypadku rezygnacji z zakupionego biletu, prosimy o kontakt telefoniczny w sprawie zwrotu należności, pod numerem: 41 367 67 12.
POMOC DLA SENIORA
W sytuacji zagrożenia koronawirusem w szczególnie trudnej sytuacji znalazły się osoby starsze, chore, samotne i bezdomne. Nie wolno nam o nich zapomnieć. W odpowiedzi na to wyzwanie Caritas Diecezji Kieleckiej włącza się w program #PomocDlaSeniora zainicjowany przez Caritas Polska. Z własnych środków oraz dzięki wsparciu Caritas Polska przygotowujemy paczki z żywnością dla potrzebujących. Osoby znajdujące się w trudnej sytuacji materialnej mogą zgłaszać chęć uzyskania pomocy telefonicznie pod nr 882 171 709 do końca marca, a w sytuacjach wyjątkowych także później. Paczki zostaną rozwiezione do domów seniorów z pomocą 10. Świętokrzyskiej Brygady Terytorialnej, która wraz z naszymi pracownikami zaangażowana jest w przygotowanie pomocy. Przekażemy także wsparcie żywnościowe osobom bezdomnym. Od początku epidemii Caritas Diecezji Kieleckiej stara się pomagać potrzebującym. Nasi wolontariusze nieprzerwanie pomagają starszym w zakupie artykułów spożywczych, leków, środków czystości (program „Nie jesteś sam” – tel. 664 031 039). Przekazywane są paczki z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa i karty „Na codzienne zakupy”. Działają punkty pomocy doraźnej i stołówki, choć posiłki są wydawane jedynie na zewnątrz lub dowożone do domów. Dla osób przeżywających problemy psychiczne związane z zagrożeniem pandemią czynny jest całodobowy telefon 41 366 48 47 do Centrum Interwencji Kryzysowej Caritas w Kielcach, gdzie nasi specjaliści służą pomocną radą.
ŁOPUSZNO
W imieniu Przewodniczącego Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, który jest współorganizatorem Forum Aktywnej Młodzieży „Młodzi-Aktywni-Społeczni”, uprzejmie informujemy, że przedsięwzięcie zaplanowane na 28 marca 2020r. w Powiatowym Zespole Szkół w Łopusznie z uwagi na zaistniałą sytuację w kraju i na świecie w planowanym terminie się nie odbędzie.
WŁOSZCZOWA
STAROSTWO POWIATOWE WE WŁOSZCZOWIE
Starostwo Powiatowe we Włoszczowie informuje, że w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców powiatu oraz pracowników Starostwa Powiatowego we Włoszczowie zmianie ulegają zasady obsługi klientów naszego urzędu. Od piątku 13 marca 2020 r. poszczególne wydziały starostwa, a także jednostki powiatowe znajdujące się w budynku starostwa mają ograniczony dostęp dla osób zewnątrz. Klienci są przyjmowani przez wyznaczone osoby w punkcie zlokalizowanym w holu na parterze budynku. Starosta włoszczowski Dariusz Czechowski zwraca się z gorącym apelem do mieszkańców powiatu, a także innych osób korzystających z usług urzędu o ograniczenie do koniecznego minimum osobistych wizyt w urzędzie, a w miarę możliwości załatwienia spraw korespondencyjnie, drogą elektroniczną lub przez telefon. Sposób załatwienia większości spraw należy uzgodnić przez telefon, a druki wniosków pobrać ze strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa w zakładce: Jak załatwić sprawy?
Kontakt telefoniczny do Starostwa Powiatowego we Włoszczowie:
Biuro Podawcze – 41 39 44 955, 504 752 871, e-mail: bok@powiat-wloszczowa.pl
Sekretariat – 41 39 44 950, faks 41 39 44 965, e-mail: sekretariat@powiat-wloszczowa.pl
KOMENDA POWIATOWA POLICJI WE WŁOSZCZOWIE
Komendant Powiatowy Policji we Włoszczowie informuje, że osoby, które z powodu wieku, stanu zdrowia lub innych uwarunkowań są szczególnie zagrożone w związku z panującą epidemią koronawirusa, mogą w wyjątkowych sytuacjach zwrócić się do dzielnicowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania w celu uzyskania pomocy w dostarczeniu artykułów żywnościowych oraz leków. Numery telefonów do dzielnicowych znajdują się na stronie internetowej Komendy Powiatowej Policji we Włoszczowie (numer pojawia się po kliknięciu na zdjęcie): www.wloszczowa.swietokrzyska.policja.gov.pl
ZAGNAŃSK
Komunikat wójta Wojciecha Ślefarskiego
W trosce o zdrowie mieszkańców, a także zdrowie pracowników urzędu od 16 marca br. (poniedziałek) aż do odwołania urząd działa wyłącznie w trybie pracy wewnętrznej. Bezpośrednia obsługa interesantów w urzędzie została wyłączona za wyjątkiem bieżącej rejestracji aktów zgonu w USC. Obsługa i załatwianie pilnych spraw odbywa się wyłącznie po wcześniejszym, telefonicznym uzgodnieniu.
Zalecamy możliwość załatwiania spraw administracyjnych drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy e-PUAP, drogą mailową sekretariat@zagnansk.pl, fax 41 300 13 73 albo pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy w Zagnańsku, ul. Spacerowa 8, 26-050 Zagnańsk. Dodatkowe informacje udzielane są nr telefonu 41 300 13 22. W sprawach niecierpiących zwłoki przy wejściu do urzędu umieszczony został specjalny pojemnik jako skrzynka podawcza.
Kasa w budynku urzędu jest nieczynna do odwołania. Numery rachunku bankowego do przelewów lub wpłat z tytułu dochodów np. podatków należy dokonać na konto 15 8512 0002 2001 0000 0143 0003 Banku Spółdzielczego w Samsonowie, natomiast opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi na konto 96 8512 0002 2001 0000 0143 0097.
Dodatkowe informacje na www.zagnansk.pl, sołeckich tablicach ogłoszeń, w mediach społecznościowych na facebook’u.
POLSKA SPÓŁKA GAZOWNICTWA SP. Z.O.O.
Miejsca Obsługi Klienta (MOK), podlegające Oddziałowi Zakładowi Gazowniczemu w Kielcach nie przyjmują bezpośrednio interesantów, ale zapewniły klientom możliwość składania dokumentów w specjalnych skrzynkach podawczych umieszczonych przed lokalem.
MOK w Gazowni w Busku-Zdroju ul. Waryńskiego 29b, 28-100 Busko Zdrój tel. 41 349 42 90
MOK w Kielcach ul. Loefflera 2, 25-550 Kielce tel. 41 34 94 344, 41 34 94 241, 41 34 94 246
MOK w Sandomierzu, ul. K.K. Baczyńskiego 3, 27-600 Sandomierz, tel. 15 8336 180
MOK w Gazowni w Skarżysku – Kamiennej Ul. Młodzawy 3, 26-110 Skarżysko-Kamienna, tel. 41 34 943 60
MOK w Gazowni w Starachowicach ul. Piłsudskiego 99, 27-200 Starachowice, tel. 41 34 94 390, 41 34 94 391
Gazownia w Sandomierzu ul. Portowa 1a, 27-600 Sandomierz, tel. 15 833 61 80
Placówka Gazownicza w Końskich ul. ul. Zielona 2, 26-200 Końskie tel. 41 349 41 60, 41 349 41 61
Placówka Gazownicza w Ożarowie ul. Kolejowa 161, 27-530 Ożarów tel. 41 349 41 70, 41 349 41 71
Placówka Gazownicza w Staszowie ul. Nasienna 3, 28-200 Staszów, tel. 15 833 61 92.
PZU
PZU zachęca do zdalnego korzystania ze swoich usług – za pośrednictwem serwisu internetowego i aplikacji mobilnej mojePZU, formularza na stronie pzu.pl i infolinii. Wprowadza również możliwość telefonicznego zawierania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi. PZU zwiększył przepustowość serwisu mojePZU, aby mogło z niego korzystać jednocześnie więcej osób. – Dzięki mojePZU klienci mogą zgłosić szkodę, sprawdzić jej status, kupić niektóre ubezpieczenia majątkowe, a także inwestować oszczędności – mówi prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska.
Przypomina, że pomocą klientom służy również infolinia 801 102 102, gdzie mogą np. zgłosić szkodę, wezwać pomoc drogową, zawrzeć albo przedłużyć niektóre polisy. W razie potrzeby przekazania PZU dokumentów, mogą je dostarczać, wysyłając pod adres kontakt@pzu.pl.
Porady medyczne są dostępne pod numerem telefonu PZU Zdrowie 801 405 905. W wielu przypadkach lekarz może wydać diagnozę, konsultując się z pacjentem telefonicznie bądź poprzez połączenie wideo.
Nowością jest wprowadzenie możliwości telefonicznego zawierania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi. Pracodawcy zatrudniający od 50 do 249 osób muszą je podpisać do 24 kwietnia. Aby im ułatwić zadanie, PZU – oprócz serwisu https://ppk.pzu.pl/ – uruchomił dodatkowo specjalną linię telefoniczną 22 640 06 22.
PAŃSTWOWY FUNDUSZ REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Wojewoda świętokrzyski zawiesił zajęcia w warsztatach terapii zajęciowej i innych placówkach dziennego wsparcia. Placówki będą nieczynne do 25 marca br. Placówki dziennej pomocy społecznej to m.in. warsztaty terapii zajęciowej, centra integracji społecznej kluby integracji społecznej, dzienne domy i kluby seniora i środowiskowe domy samopomocy.
URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
15 marca obchodziliśmy Światowy Dzień Konsumenta – to święto każdego z nas.
W sytuacji nadzwyczajnej, jaką jest koronawirus prawa konsumentów zyskują nowy wymiar.
– Apeluję o spokój i solidarność – podkreśla Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na bieżąco monitoruje rynek. Sprawdza, czy sprzedawcy nie wykorzystują lęku przed chorobą i nie wprowadzają konsumentów w błąd, co do przeznaczenia oferowanych produktów, ich właściwości lub ceny. Po naszej interwencji wiele tego typu ofert usunięto z internetu. Z obawy przed zakażeniem i kolejkami w sklepach stacjonarnych częściej decydujemy się na zakupy przez internet i dostarczenie paczki pod drzwi.
– Apeluję przede wszystkim o spokój. Wielu nieuczciwych przedsiębiorców może chcieć wykorzystać poczucie strachu, jakie pojawia się w sytuacji, w której obecnie jesteśmy. Proszę o solidarne zachowania wobec innych uczestników rynku. Straty ponoszą zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy. Pamiętajmy również o osobach samotnych, starszych, którzy mogą potrzebować pomocy np. w zamówieniu towarów spożywczych czy innych środków – tłumaczy Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
UKOiK przypomina również o prawie do bezpłatnej pomocy prawnej. Zadzwoń pod numer infolinii konsumenckiej 801 440 220 lub 22 290 89 16. Możesz również wysłać e-mail na adres porady@dlakonsumentow.pl
Szczegóły: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16317
URZĄD STATYSTYCZNY
Od 13 marca 2020 roku wprowadzamy ograniczenie dostępu do informatorium w urzędzie statystycznym oraz zalecenie ograniczenia kontaktu bezpośredniego podczas wydawania zaświadczeń REGON.
Kontakt z informatorium w urzędzie statystycznym:
Od 13 marca br. do odwołania informatorium US prowadzi obsługę klientów wyłączenie telefonicznie oraz poprzez korespondencję elektroniczną i pocztową. Kontakt telefoniczny w poniedziałki od 7:00 do 15:30, od wtorku do piątku od 7:00 do 15:00 oraz pod numerem infolinii statystycznej +48 22 279 99 99 oraz poprzez:
– zamawiania danych statystycznych w sposób podany na stronie US https://kielce.stat.gov.pl/informacje-o-urzedzie/informatorium-915/zamowienia-na-dane-statystyczne-916/
– przesłanie pytań w formie pisemnej na adres:
Urząd Statystyczny w Kielcach ul. Zygmunta Wróblewskiego 2; 25-369 Kielce; e-mail sekretariatuskie@stat.gov.pl
Kontakt z Urzędami Statystycznymi w sprawach dotyczących rejestru REGON.
W sprawach związanych z wpisami do rejestru REGON zachęcamy do przesyłania formularzy RG https://bip.stat.gov.pl/dzialalnosc-statystyki-publicznej/rejestr-regon/formularze-regon-papierowe/ – wraz z towarzyszącą dokumentacją
– za pośrednictwem poczty; dane kontaktowe urzędów statystycznych są dostępne m.in. na stronie: https://bip.stat.gov.pl/dzialalnosc-statystyki-publicznej/rejestr-regon/kontakt-z-urzedami-statystycznymi-w-sprawie-regon/
– na skrzynkę podawczą właściwego urzędu statystycznego na platformie ePUAP – przy piśmie ogólnym do podmiotu publicznego https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-urzednika/katalog-spraw/sprawy-ogolne/ogolne-sprawy-urzedowe-2/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego-nowe
oraz do kontaktu telefonicznego z urzędami statystycznymi
– numer infolinii: +48 22 279 99 99
– numery telefonów urzędów statystycznych: https://bip.stat.gov.pl/dzialalnosc-statystyki-publicznej/rejestr-regon/kontakt-z-urzedami-statystycznymi-w-sprawie-regon/
Więcej informacji o rejestrze REGON znajduje się na stronie: https://bip.stat.gov.pl/dzialalnosc-statystyki-publicznej/rejestr-regon/
URZĄD STATYSTYCZNY
Komunikat o odwołaniu konferencji
W związku ze wzrastającym ryzykiem rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2 decyzją Wojewódzkiego Komisarza Spisowego i Zastępcy Wojewódzkiego Komisarza Spisowego, odwołana została konferencja „Spisane na kartach historii. Spisy powszechne wczoraj i dziś”, która była zaplanowana na 27 marca br.
Agnieszka Piotrowska-Piątek
Dyrektor Urzędu Statystycznego w Kielcach
Zastępca Wojewódzkiego Biura Spisowego
****
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym prosimy respondentów o udzielanie informacji wymaganych w badaniach ankietowych drogą telefoniczną
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa oraz w trosce o zdrowie naszych respondentów zwracamy się do Państwa z prośbą o wyrozumiałość i udzielanie informacji wymaganych w badaniach ankietowych drogą telefoniczną.
Jeśli otrzymaliście Państwo list informujący o udziale w badaniach statystycznych, prosimy o kontakt telefoniczny na nr wskazany w piśmie. W przypadku pytań związanych z badaniami ankietowymi można się kontaktować także z Wydziałem Badań Ankietowych (41/2499638, d.lukawska@stat.gov.pl).
RĘCE DO WSPARCIA APTEK PILNIE POTRZEBNE
Polska Grupa Farmaceutyczna zaprasza do współpracy przy dostarczaniu leków aptekom. Pandemia koronawirusa przeorganizowała rynek ochrony zdrowia na całym świecie. Podmioty, które wspierają społeczeństwo w walce z zagrożeniem, działają teraz na pełnych obrotach. W związku z tym Polska Grupa Farmaceutyczna zaprasza do współpracy osoby, które pomogą zadbać o płynne i terminowe dostarczenie leków do aptek i dzięki nim do tysięcy Pacjentów w całej Polsce.
W związku z licznymi ograniczeniami, których doświadczamy w czasie pandemii koronawirusa, wielu przedsiębiorców zostało zmuszonych do zawieszenia lub ograniczenia swojej działalności. Dlatego też wiele osób, szczególnie zatrudnionych w oparciu o umowy zlecenie lub o dzieło, zostało bez środków do życia. W tym trudnym czasie Polska Grupa Farmaceutyczna poszukuje pracowników. Istnieje bowiem ryzyko, że panujący kryzys może doprowadzić do braku leków w szpitalach i aptekach.
– Odpowiadamy za 20 proc. dostaw do aptek. Każdego dnia w 13 magazynach zlokalizowanych w różnych częściach Polski przygotowujemy 14 tys. dostaw składających się z około 25 tys. różnych rodzajów leków. Teraz znajdujemy się w szczególnym czasie, kiedy utrzymanie ciągłości dostaw lekarstw generuje potrzebę zatrudniania dodatkowych pracowników – tłumaczy Tomisław Bensari, Prezes Zarządu Polskiej Grupy Farmaceutycznej.
Do pracy mogą zgłaszać się wszyscy. Do głównych zadań nowo zatrudnionych osób, będzie należało wsparcie w kompletacji zamówień i transport leków do aptek i szpitali. Co ważne, chociaż siedziba firmy mieści się w Łodzi, wsparcie skierowane jest do osób w całej Polsce – magazyny Polskiej Grupy Farmaceutycznej są zlokalizowane w 13 województwach.
Praca jest bardzo bezpieczna. Firma, która na co dzień dba o swoich pracowników, teraz wprowadziła niezwykle rygorystyczne zasady bezpieczeństwa pracy, co daje komfort realizowania swoich obowiązków wszystkim pracownikom.
Przedstawiciele PGF zgłosili się także do włodarzy poszczególnych miast i urzędów pracy, które obecnie mierzą się z rosnącym bezrobociem wśród osób, które chwilę temu miały zatrudnienie i środki do życia. Współpraca przy zaopatrywaniu pacjentów może być idealnym rozwiązaniem na ten trudny czas.
Dla usprawnienia procesu rekrutacji firma uruchomiła specjalną stronę internetową www.potrzebujemyciebie.pl. Za jej pośrednictwem mogą się zgłaszać wszystkie osoby poszukujące pracy tymczasowej chcące pomóc w dostarczeniu leków tym, którzy ich bardzo potrzebują.
GRUPA SENIOR SHOW ON-LINE
Nasi wspaniali seniorzy dają nam przykład, jak przetrwać w dobrym nastroju czas izolacji domowej.
Na Facebooku z inicjatywy Tomasz Irski – pomysłodawcy i opiekuna imprez Senior Show – powstała grupa Senior Show on-line: https://www.facebook.com/groups/1473858692782498/ ,
w której to seniorzy mogą prezentować swoje występy artystyczne.
Oczywiście, że wszystkim brakuje bezpośredniego kontaktu z ludźmi – ale dzięki nowym technologiom możemy spędzić trudne czasy w dobrych humorach i dzięki grupie Senior Show on-line być bliżej, dzielić się swoimi prezentacjami i komentować występy innych.
Zatem do dzieła Kochani! Co teraz robimy?
Krok 1. Dołączamy do grupy Senior Show on-line: https://www.facebook.com/groups/1473858692782498/
Krok 2. Nadsyłamy swoje prezentacje. Mogą to być ulubione piosenki, wiersze, fragmenty utworów literackich, monodramy, opowiadania itp.
Prezentacje prosimy nadsyłać na adres: tomasz.irski@wdk-kielce.pl lub bezpośrednio na nr tel.: 609 828 518.
Krok 3. Świetnie się bawimy i pozostajemy w dobrych humorach!
ŚWIĘTOKRZYSKI PARK NARODOWY
Informujemy, że w związku z rozwijającą się epidemią koronawirusa oraz koniecznymi ograniczeniami w zakresie organizacji spotkań i zgromadzeń, odwołujemy uroczystość 70-lecia utworzenia Świętokrzyskiego Parku Narodowego, zaplanowaną na dzień 1 kwietnia 2020 roku.