Świętokrzyski oddział Narodowego Funduszu Zdrowia od czwartku, 19 marca nie będzie przyjmował petentów w swojej siedzibie przy ulicy Jana Pawła II oraz w punktach obsługi w Ostrowcu Świętokrzyskim, Sandomierzu i Kielcach przy alei IX Wieków Kielc.
Interesanci, którzy pilnie będą potrzebowali potwierdzenia dokumentów przez NFZ mają trzy rozwiązania. Mogą pozostawić pisma w skrzynkach znajdujących się na zewnątrz budynków NFZ, lub punktów obsługi, przesłać dokumenty drogą mailową lub pocztową.
W przypadku gdy pacjent potrzebuje potwierdzenia zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne może poprosić lekarza wystawiającego zlecenie o elektroniczne potwierdzenie zlecenia, które dzięki teleporadzie, jest możliwe bez wychodzenia z domu. Pacjent otrzyma numer zlecenia, który wraz z numerem PESEL jest dokumentem upoważniającym do realizacji zlecenia w aptece lub innym punkcie medycznym mającym podpisaną umowę z NFZ.
Przy wypisaniu przez lekarza zlecenia w formie papierowej, zlecenie należy wrzucić do skrzynki na zewnątrz budynku, albo przesłać pocztą. Wszelkie informacje dotyczące zleceń medycznych można uzyskać dzwoniąc do funduszu pod numerem telefonu 41 36 46 237.
Natomiast skierowania na leczenie uzdrowiskowe mogą być przekazywane wyłącznie drogą pocztową lub być pozostawiane w skrzynce znajdującej się na zewnątrz budynku głównej siedziby NFZ / punktów obsługi.
Więcej informacji na ten temat można uzyskać pod numerami telefonów 41 36 46 241 lub 605 150 519.
Z kolei jeżeli potrzebne jest załatwienie sprawy w wydziale współpracy międzynarodowej należy telefonować po numery 41 36 46 215, 41 36 46 222 lub 41 36 46 136.
Natomiast jeżeli pacjent musi się skontaktować z wydziałem spraw świadczeniodawców i służb mundurowych może to zrobić pod numerami telefonów: 41 36 46 249, 41 36 46 160, 41 36 46 146, 41 36 46 288 lub 41 36 46 211.
Sprawy dotyczące złożenia wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia dobrowolnego załatwiane będą w siedzibie oddziału po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym pod numer 41 36 46 160.