Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w wydanym komunikacie informuje, że ograniczona zostaje możliwość osobistego załatwiania spraw, zarówno w biurach powiatowych, jak i oddziałach regionalnych, a także centrali.
Instytucje te pracują bez kontaktu z interesantami. Obecnie z agencją można kontaktować się telefonicznie, bądź pisemnie (za pośrednictwem poczty tradycyjnej i elektronicznej). Jeżeli brak jest możliwości skorzystania z tych rozwiązań, to rolnicy chcący załatwić pilne sprawy w agencji, jak wnioski, oświadczenia i inne dokumenty mogą je wrzucić do specjalnie przygotowanych skrzynek, które pojawią się przed budynkami jednostek organizacyjnych ARiMR.
Podobnie jest w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, która prosi o ograniczenie wizyt w jednostkach podległych i apeluje o korzystanie z systemu informatycznego e – krus oraz kontakt poprzez profil Epuap, a także za pośrednictwem poczty, telefonu oraz innego dostępnego kanału komunikacyjnego na odległość.
– Jeżeli zaistnieje potrzeba bezpośredniego kontaktu z pracownikiem KRUS, bardzo prosimy o wcześniejsze skonsultowanie tej wizyty telefonicznie – czytamy na stronie Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Instytucja informuje również, że działalność prewencyjna na rzecz zmniejszenia liczby wypadków przy pracy i chorób zawodowych rolników, nie będzie prowadzona do odwołania.
W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa także Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa informuje, że interesanci nie będą przyjmowani w siedzibach jednostek organizacyjnych. Ośrodek zachęca do konsultacji drogą telefoniczną i korespondencyjną.
Dane kontaktowe do wszystkich instytucji znajdują się na ich stronach internetowych.