Poczta Polska, w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną w kraju, wprowadza zmiany w świadczonych usługach. Od najbliższego poniedziałku w związku z zawieszeniem transportu lotniczego poczta wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów. Ponadto, wprowadzone zostają zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych.
Jak poinformowała nas Justyna Siwek, rzecznik Poczty Polskiej, godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godzinach 14.00 – 20.00 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę. Także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny. Ponadto, praca placówek całodobowych zostaje skrócona. Będą one czynne przez 7 dni w tygodniu, od godziny 8.00 do 20.00, a punkty obsługi klienta w galeriach handlowych będą nieczynne – mówi Justyna Siwek.
Szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na stronie internetowej www.poczta-polska.pl.
Jak dodaje Justyna Siwek, organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczane na drzwiach wejściowych. Ponadto w placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika poczty, wyjaśnia Justyna Siwek.
Poczta Polska nie zmienia natomiast zasad wypłaty przekazów rentowo – emerytalnych. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury.