Plakaty przypominające o badaniach profilaktycznych dla kobiet pojawiły się dziś w Ostrowcu Świętokrzyskim. To początek akcji „Jestem, badam się”. W mediach społecznościowych panie zamieszczają zdjęcia i hasła przypominające o konieczności profilaktyki.
To już trzecia edycja akcji, dwie poprzednie dotarły łącznie do 2 mln kobiet. Organizatorka, Klaudia Wnuk-Adamczyk podkreśla, że promowanie badań profilaktycznych w Internecie sprawdza się, wiele kobiet decyduje się pójść do lekarza.
– Na tym polega akcja w social mediach, że bierzemy karteczkę, piszemy na niej „Jestem taka jak Ty – badam się”, udostępniamy to zdjęcie na swoich profilach społecznościowych oznaczamy się umówionymi hashtagami, po których też się znajdujemy – wyjaśnia Klaudia Wnuk-Adamczyk.
Swoją twarzą akcję firmuje około 30 mieszkanek Ostrowca Świętokrzyskiego. Plakaty z ich wizerunkami można spotkać w salonach fryzjerskich, kosmetycznych, szkołach i instytucjach. Luiza Wojtas, która prowadzi studio fryzur L3, aktywnie wspiera akcję od samego początku. Dzisiaj na drzwiach wejściowych zawisł tegoroczny plakat.
– Zachęcamy do tego, aby klientki częściej się badały, namawiamy wręcz – mówi Luiza Wojtas.
Jak dodaje, tematyka zdrowia jest jej bardzo bliska, bo sama w przeszłości mierzyła się z chorobą. Tegoroczne hashtagi brzmią #jestembadamsię i #dzienkobiet. Jak mówi Klaudia Wnuk-Adamczyk, akcja nieprzypadkowo rozpoczyna się tuż przed świętem wszystkich pań.
– W tym roku Dzień Kobiet jest w niedzielę, ale mam nadzieję, że każda z nas w poniedziałek zadzwoni do lekarza, zapisze się na wizytę czy też pójdzie do laboratorium – mówi Klaudia Wnuk-Adamczyk.
Organizatorzy przygotowali też medialny spot nagłaśniający akcję.