Wózki, które same hamują, materace kołyszące dziecko do snu, szczoteczki do zębów ze skrobi kukurydzianej, a nawet symulator fotelika samochodowego, w którym dorosły może poczuć się jak dziecko i przeżyć kolizję jego oczami. W Targach Kielce rozpoczęła się wystawa Kids’ Time skierowana do branży dziecięcej.
W targach bierze udział ponad 500 wystawców z 20 krajów. Tegoroczna edycja imprezy jest mocno skoncentrowana na bezpieczeństwie najmłodszych. Wśród nowości znalazły się między innymi elektroniczne wózki, które same hamują.
– To produkty nagrodzone na targach w Kolonii w kategorii najbardziej innowacyjnych – mówi Arkadiusz Łęgowik z firmy Ibebe. – Mama, która zapomni zabezpieczyć wózka, nie musi się martwić, że ten się stoczy. Nasz produkt sam się zatrzymuje, nie trzeba używać do tego rąk – wyjaśnia.
Takie udogodnienie to koszt ponad 2,5 tys. zł. Ceny hitowych i najmodniejszych wózków prezentowanych na targach oscylują w granicach 3 tys. zł. Dominika Jankowska z firmy Dziecko Ekspert prezentuje z kolei materace do łóżeczek dziecięcych z kilkoma funkcjami bujania i możliwością usypiania dzieci, które mają z tym problem.
– Duńczycy pomogli rodzicom, wymyślając taki materac. On nie tylko sam buja maluszka, lecz także dostajemy do niego aplikację i możemy sterować materacem z pozycji własnego łózka, nie dochodząc do dziecka – opisuje.
Koszt takiego produktu to 1,7 tys. zł.
Mnóstwo nowości pojawiło się wśród zabawek. Firmy promują zwłaszcza gry zręcznościowe, a także takie, które pobudzają kreatywność. Można zobaczyć ręcznie malowane lalki, do złudzenia przypominające prawdziwe bobasy oraz ekologiczne klocki w całości zrobione z bioplastiku. Firma Marko prezentuje z kolei nową interaktywną zabawkę – króliczka Toma dla dzieci od 1 roku życia, który będzie miał premierę w maju.
– Jest on kompatybilny z zabawą dziecka i codziennym życiem. Może z maluchem spać, skakać. Reaguje w różny sposób za każdym razem, gdy naciśniemy jego nosek, przypomina o swojej obecności – mówi przedstawicielka firmy.
Na targach nie brakuje też stylowych ubranek dla dzieci. Wiele firm promuje ekologiczne materiały i oryginalne printy. W kolorystyce dominują kolory neutralne, blade róże, musztarda i szarości.
Targi potrwają do piątku, 21 lutego. Wystawa jest skierowana wyłącznie do branży i nie jest dostępna dla zwiedzających.