Poseł PO-KO Marzena Okła-Drewnowicz twierdzi, że parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości: senator Jarosław Rusiecki i poseł Agata Wojtyszek skłamali podczas konferencji prasowej poświęconej programowi budowy 100 obwodnic.
Jej zdaniem, parlamentarzyści pominęli w swoich wypowiedziach wpisanie przez rząd PO – PSL części małej obwodnicy Ostrowca do Krajowego Planu Budowy Dróg Krajowych. Senator Rusiecki odpowiada, że droga była w planie, ale bez pieniędzy.
Poseł Marzena Okła-Drewnowicz odniosła się do zarzutów senatora, że piąty etap obwodnicy nie był nigdy wcześniej wpisany do żadnego programu i nie miał zapewnionego finansowania. Jej zdaniem to kłamstwo, a pieniądze na budowę były, bo gwarantował je już sam wpis do programu na lata 2014-2023.
– Na liście podstawowej mamy uwzględnione obwodnice w ciągu dróg krajowych. W tym załączniku, na pozycji 28. mamy budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego, która miała rozpocząć się w 2017 roku – mówi Marzena Okła-Drewnowicz.
Parlamentarzystka mówi także, że była jedną z tych osób, które mocno lobbowały za tym, aby inwestycja była wykonana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Twierdzi, że to m.in. jej i Eligiuszowi Michowi, byłemu wicestaroście ostrowieckiemu udało się przekonać ministrów do wybudowania krótkiego odcinka małej obwodnicy.
Senator Jarosław Rusiecki przyznaje, że koalicja PO-PSL wpisała wiele zadań do przytaczanego przez posłankę planu, ale nie zapewniła ich finansowania.
– Na tej liście przygotowano zadania opiewające na ponad 200 miliardów złotych, a zabezpieczyli na nie ok 100 miliardów. Cóż z tego, ze na tej liście znalazła się obwodnica Ostrowca, skoro nie miała źródła finansowania - podkreśla senator Jarosław Rusiecki.
Jak dodaje, w 2016 roku, rząd PiS przygotował źródła finansowania pochodzące z walki z mafiami VAT-owskimi. Z tych pieniędzy wybudowana zostanie m.in. obwodnica Ostrowca oraz Opatowa. Wracając do przeszłości, parlamentarzysta przypomina obwodnicę Wąchocka, która miała zostać wybudowana wiele lat temu, a sama poseł Okła-Drewnowicz wbijała „pierwszą łopatę”.
Tzw. mała obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego to cztery odcinki wybudowane dotychczas przez samorządy. Piąty odcinek ma być długi na niemal 3 kilometry i łączyć się z poprzednimi. Drugi przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy powinien zostać rozstrzygnięty do końca lutego.