Międzynarodowa konferencja dotycząca kreowania marki terytorialnej rozpoczęła tegoroczne Targi Agrotravel i i Active Life. Przedsięwzięcie było okazją do znalezienia rozwiązań, jak skutecznie tworzyć markę Świętokrzyskie i zachęcać do odwiedzania województwa nie tylko w Polsce, lecz także na świecie.
– Świętokrzyskie pod względem turystycznym jest już rozpoznawalne w kraju, ale dążymy do tego, by stało się atrakcyjne dla turystów z zagranicy – podkreśla Marcin Piętak, prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej, która zorganizowała konferencję.
Prezes podkreśla, że jesteśmy przed stworzeniem strategii województwa, która na pewno będzie dokumentem wyznaczającym kierunek rozwoju świętokrzyskiej turystyki. Ważne miejsce zajmie w nim turystyka uzdrowiskowa.
Województwo w ostatnim czasie nawiązało współpracę ze Styrią w południowej Austrii. Prezes ROT podkreśla, że pod względem liczby mieszkańców to region podobny do województwa świętokrzyskiego. Dodaje, że Styria słynie z turystyki zimowej i na pewno ROT będzie korzystał z ich doświadczenia w tej dziedzinie. Ma nadzieję także, że władze obu regionów nawiążą współpracę gospodarczą.
Thomas Brandner reprezentujący Styrię Południową i Zachodnią podkreślał, że rejon ten jest jednym z najbardziej innowacyjnych regionów Europy, stawiających na silną gospodarkę. Mówił, że wielu elitarnych przedsiębiorców robi interesy w Polsce. Podkreślał też, że za kontaktami gospodarczymi powinny iść relacje związane z turystyką biznesową. Przedstawiciel Styrii przyznał, że Świętokrzyskie to bardzo gościnny region, co bardzo przekonuje zagranicznych przedstawicieli.