Wiemy, którędy będzie przebiegać 15-kilometrowa obwodnica Opatowa. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję środowiskową dla budowy tego fragmentu trasy ekspresowej S74. To jeden z najważniejszych dokumentów dla inwestycji. Otwiera on drogę do dalszych prac nad drogą – wykonania projektu budowlanego i realizacji inwestycji.
Małgorzata Pawelec, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że obwodnica zostanie poprowadzona obecnymi drogami krajowymi nr 9 i 74.
– Inwestycja polegać będzie na budowie w przeważającej części po nowym śladzie odcinka drogi krajowej nr 9 o długości ponad 5 kilometrów i odcinka drogi ekspresowej S74 o długości około 10 kilometrów. Będzie biec po południowo-zachodniej stronie Opatowa, a jej uzupełnieniem będzie projektowany odrębnie 3-kilometrowy łącznik drogi krajowej nr 74 poprowadzony na północ od miasta – informuje rzeczniczka.
W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe. Węzeł Opatów powstanie na skrzyżowaniu istniejącej drogi nr 9 z przyszłym przebiegiem trasy i planowanym tzw. łącznikiem północnym do drogi nr 74. Powstanie także węzeł Marcinkowice na skrzyżowaniu ekspresowej „74” z projektowaną drogą nr 9, zapewniający skomunikowanie z drogą wojewódzką 757 do Staszowa.
Początek nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 znajduje się na wysokości Zochcina, a koniec w Marcinkowicach. Odcinek S74 w ramach obwodnicy Opatowa zaczyna się w Jacentowie, a kończy w miejscowości Okalina Kolonia. Nowa droga przebiegać będzie przez gminy Opatów Lipnik i Sadowie.
W przyszłym roku gotowa ma być koncepcja programowa dla przebiegu trasy. Inwestycja jest wpisana do rządowego programu budowy dróg krajowych, znajduje się także w założonym limicie finansowym.