Pierwsze elementy mostu powstają na nowej przeprawie nad Wisłą budowanej w Nowym Korczynie. Obiekt połączy województwa świętokrzyskie i małopolskie.
Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Wykonywane jest, między innymi, trzynaście podpór, które będą podtrzymywać główną konstrukcje prawie 700-metrowego mostu. Na budowę przeprawy od lat czekają mieszkańcy, dla których jedyną możliwością, aby przedostać się na drugą stronę Wisły wciąż jest kursujący w tamtym miejscu prom.
– Na razie możemy korzystać z promu, ale przepłyniecie na drugą stronę jest zależne chociażby od poziomu Wisły. Najbliższy most mamy około 30 kilometrów od Nowego Korczyna w Szczucinie, a do Tarnowa najbliżej nam jest tędy. To będzie wspaniała rzecz, lata na to czekaliśmy – mówią mieszkańcy.
Karol Rożek, zastępca dyrektora Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, przyznaje, że jeden z najważniejszych etapów jest już wykonany.
– Wyszliśmy z ziemi, to najważniejsze. Zamontowano dwa dźwigi po stronie małopolskiej i świętokrzyskiej, które przenoszą rusztowania. Część kolumn została już zabetonowana. Płyta, po której w przyszłości będą przemieszczać się auta, będzie powstawać od strony województwa świętokrzyskiego – dodaje dyrektor.
Budowa mostu będzie stanowić część nowego korytarza transportowego północ-południe, który stanie się alternatywą dla obciążonego odcinka drogi krajowej nr 73. Dzięki przeprawie usprawni się podróż w kierunku Tarnowa oraz autostrady A4. Most ma zostać wykonany do końca października przyszłego roku. Wartość inwestycji to prawie 60 milionów złotych.