– Reklamacje w sklepach, problemy z zakupami online czy spory z przedsiębiorcami – to tylko niektóre ze spraw, którymi zajmuje się miejski rzecznik konsumentów – mówił w „Na każdą pogodę” Dariusz Pyk.
Miejski rzecznik konsumentów w Kielcach tłumaczył, że warto skorzystać z jego pomocy w kwestiach odmowy reklamacji, czy niejasnych zapisach gwarancyjnych dotyczących sprzedaży towarów w lokalu firmy, usług telekomunikacyjnych, przewozowych, transportu przesyłek, turystycznych, edukacyjnych, deweloperskich, dostawy mediów, albo ubezpieczeniowych.
Dariusz Pyk wyjaśnił, że konsumenci proszą także o interwencje w związku z nieinformowaniem o dodatkowych opłatach i wszystkich warunkach umowy, trudnościami z odstąpieniem od umowy, czy wysokimi karami umownymi. Cześć spraw – mimo mediacji – kończy się w sądzie stwierdził gość Radia Kielce.
Dariusz Pyk dodał, że instytucja rzecznika praw konsumenta służy pomocą prawną osobom fizycznym, które nabywają towar lub usługę w celach niezwiązanych z działalnością gospodarczą.
Posłuchaj audycji
Część pierwsza:
Część druga: