O tym, jak zostać m. in. radiowcem, hotelarzem, kucharzem, tancerzem, czy dekoratorem wnętrz uczyło się ponad 100 dzieci z Buska-Zdroju i okolic. W piątek nastąpiło uroczyste zakończenie trwającego tydzień projektu Małe Miasto Busko-Zdrój, którego celem było przede wszystkim zdobycie praktycznej wiedzy oraz nauka gospodarowania zarobionymi pieniędzmi.
Projekt został zainaugurowany 9 września. Prowadziła go Fundacja Nowa Przestrzeń Sztuki we współpracy z samorządem miejskim oraz Buskim Samorządowym Centrum Kultury, w którym odbywały się warsztaty. Uczniowie w wieku od 8 do 12 lat, pod okiem fachowców, poprzez pracę, zarabianie, oszczędzanie i wydawanie pieniędzy poznawali tajniki ciekawych zawodów – przypomina Joanna Miszkurka, koordynator projektu „Małe Miasto Busko-Zdrój” z Fundacji Bank Gospodarstwa Krajowego.
– Celem tego programu jest pokazanie, na czym polega przedsiębiorczość, czym jest ekonomia. Dzieci to jest jedna z naszych grup docelowych, ponieważ są przyszłością nas samych. To, czego się nauczą w wieku kilku, kilkunastu lat będzie procentowało i owocowało w ich dorosłym życiu – podkreśla Joanna Miszkurka.
– Najwspanialsza jest radość- tak podsumowała projekt Dorota Tworek z Fundacji Nowa Przestrzeń Sztuki. Jak dodała, cel został osiągnięty. Dorota Tworek nie ukrywa, że już dziś zastanawia się nad organizacją przedsięwzięcia w przyszłym roku.
– Mamy nadzieję, że dzieci wyniosły z tych warsztatów wiedzę na temat wartości pieniądza i podatków, którą przeniosą w dorosłym życiu na swoją płaszczyznę życia. A jeśli będą chciały podjąć się realizacji inwestycji, to będzie podwójny sukces – zaznacza Dorota Tworek.
Dzieci były zadowolone z udziału w projekcie. W rozmowie z Radiem Kielce mówiły, że największą frajdę sprawiły im tak zwane buskaty, czyli pieniądze, wydrukowane specjalnie dla potrzeb projektu. Zarobione mogli później wydać na zakupy w Sklepie Marzeń.
W małym miasteczku nie zabrakło najważniejszych instytucji, urzędów, banku i pracodawców z różnych branż. Do współpracy przy projekcie zostało włączone między innymi Polskie Radio Kielce. Na stoisku przygotowanym przez naszą rozgłośnię dzieci przede wszystkim nauczyły się podstaw dziennikarstwa, tworzenia informacji do serwisów. Dzieci mogły również przygotować m. in. swoją listę przebojów.