Sześć ofert wpłynęło do drugiego przetargu na wykonanie ostatniej, piątej części tzw. małej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. Przypomnijmy, że do pierwszego postępowania przetargowego wpłynęły tylko dwie oferty.
Jak przypomina rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec – w pierwszym przetargu wszystkie oferty znacznie przekraczały założony budżet, ponieważ firmy proponowały kwoty w wysokości ponad 70 milionów złotych.
Jak podkreśla Małgorzata Pawelec tym razem ceny są niższe. Złożone oferty wynoszą od 53 mln złotych do 76 mln. Wszyscy wykonawcy zaoferowali skrócenie czasu realizacji inwestycji o 3 miesiące i wydłużenie gwarancji na niektóre prace o 5 lat – informuje Małgorzata Pawelec.
W postępowaniu swoje oferty złożyły także firmy, które brały udział w pierwszym przetargu. Do wykonania zadania zgłosiły się przedsiębiorstwa z Kielc i Piekoszowa, ale także z Warszawy czy Pruszkowa.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na tę inwestycję chce przeznaczyć około 48 milionów złotych. W najbliższych dniach komisja konkursowa będzie analizować nadesłane propozycje.
Trasa o długości niespełna trzech kilometrów połączy istniejący węzeł Brezelia z ulicą Opatowską w ciągu drogi krajowej nr 9. W ramach inwestycji planowana jest m.in. przebudowa części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w istniejącą trasę.
Inwestycja ma zminimalizować niedogodności związane z korkami i hałasem w centrum miasta i oddzieleniem ruchu lokalnego od tranzytowego.