Świętokrzyski oddział Narodowego Funduszu Zdrowia zachęca do założenia Internetowego Konta Pacjenta. To portal, na którym można znaleźć historię swojego leczenia, informacje o wystawionych i zrealizowanych receptach, jak również o świadczeniach, za które zapłacił NFZ.
To również portal, dzięki któremu lekarz będzie mógł prześledzić historię naszego zdrowia i skuteczniej dobrać odpowiednią terapię, np. w przypadku osób, które jednocześnie przyjmują leki na kilka różnych chorób.
Jak informuje Małgorzata Kiebzak, dyrektor funduszu, by uzyskać dostęp do tych informacji należy przyjść do świętokrzyskiego oddziału NFZ i otrzymać login i hasło.
– Następnie na stronie Ministerstwa Zdrowia można uzyskać bardzo wiele informacji dotyczących historii leczenia – mówi dyrektor.
Jak dodaje Małgorzata Kiebzak, internetowe konto pacjenta, to portal na którym możemy znaleźć wszystkie informacje zdrowotne od 2008 roku. To m.in. terminy wizyt u lekarza wraz z przepisanymi wówczas lekami.
– Od 1 stycznia tego roku w bazie są także informacje o zrealizowanych przez apteki receptach. Możemy sprawdzić, nie tylko gdzie zrealizowaliśmy receptę, ale także o której godzinie, oraz kto ją wystawił – mówi Małgorzata Kiebzak.
Profil zaufany można wyrobić w siedzibie świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia w dni powszednie, w godzinach od 8.00 do 16.00 lub w punkcie obsługi klienta, który znajduje się przy alei IX Wieków Kielc. Od poniedziałku do czwartku czynny jest on od 8.30 do 17.00, a w piątek w godzinach od 8.30 do 15.30.