Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega swoich klientów przed fałszywymi mailami, które teoretycznie mają pochodzić z ZUS. Otwarcie załączników z maila grozi zainfekowaniem komputera i wykradzeniem danych wrażliwych. W stopce adresowej widnieją natomiast adresy z rozwinięciem „gov.pl”, których Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie używa.
Jak informuje Paweł Szkalej, rzecznik świętokrzyskiego oddziału tej instytucji, nie należy otwierać maili zatytułowanych „Składka” z informacją o błędnie opłaconych składkach.
– Zakład Ubezpieczeń Społecznych drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej nasi klienci nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty, czy informacji o nadpłatach. Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Jednak mail w takim przypadku, zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS – wyjaśnia Paweł Szkalej.
W sytuacji, w której klient Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, powinien skontaktować się z najbliższą placówką zakładu lub centrum obsługi telefonicznej pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.