Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji w Kielcach obrywa się za zmiany w kursowaniu autobusów wprowadzanych przez miasto. Elżbieta Śreniawska, prezes MPK wyjaśnia, że pasażerowie mają pretensje o wiele rzeczy, między innymi o likwidacje kolejnych linii autobusowych, czy brak zaktualizowanych rozkładów jazdy na przystankach.
– Wszystkie rzeczy związane z rozkładami, zmianą kursowania linii, czy ich brakiem to kwestie, za które odpowiedzialny jest Zarząd Transportu Miejskiego. Nie jest to pierwszy raz, kiedy nam się obrywa, ponieważ kierowcy autobusów zawsze są na pierwszej linii frontu. Mieszkańcy dzwonią do nas i mają pretensje o likwidacje linii nr 15 i nr 17, a także o nowy przebieg linii 107. Jednak za wszystkie te kwestie odpowiada ZTM. My wykonujemy ich zlecenia. Pierwsze uwagi powinny być kierowane do tej instytucji – dodaje Elżbieta Śreniawska.
Paweł Jańczyk, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego zapewnia, że pracownicy ZTM są do dyspozycji mieszkańców.
– Nie jest tak, że pytania nie są kierowane także do nas. Najwięcej sygnałów od mieszkańców odnośnie wprowadzanych zmian było na początku, ponieważ mogły one powodować małe zamieszanie. Na bieżąco odpowiadamy na wszelkie pytania i wątpliwości – mówi Paweł Jańczyk.
Jak informowaliśmy, Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził już dwa etapy zmian w kursowaniu autobusów. Zakładały one likwidacje 5 linii autobusowych, a w przypadku 12 – trasy przejazdu zostały zmienione. W założeniu linii w Kielcach ma być mniej, ale dzięki temu autobusy mają kursować częściej. Pytania dotyczące wprowadzonych zmian należy kierować pod numer telefonu (41) 343 15 93.