Sprawna organizacja pracy, czyli przemyślane operowanie sprzętem, dysponowanie pracowników i zapewnienie dostaw materiałów, to zdaniem firmy Budimex, klucz do terminowego wykonywania prac podczas budowy dróg. Budimex jest wykonawcą ekspresowej drogi numer 7 ze Skarżyska-Kamiennej do granicy z Mazowszem.
Michał Wrzosek, rzecznik firmy zwraca uwagę, że jednym z najważniejszych elementów jest myślenie perspektywiczne i np. właściwe przygotowanie zakupów dla wykonawcy. Przy takim postępowaniu firmy nie zaskoczy np. nagły wzrost cen materiałów budowlanych albo ich brak, który może opóźnić prace. Dodaje, że równie ważne jest szybkie i sprawne podejmowanie decyzji, a przeszkodą w terminowej budowie są bariery wewnątrz firmy i na linii wykonawca – inwestor.
Budimex deklaruje, że pierwsze 200 metrów nowej trasy będzie przejezdne pod koniec września, a cała trasa ma być udostępniona kierowcom do grudnia. Zgodnie z planem, inwestycja miała być gotowa w maju 2020 roku, ale udało się znacząco przyspieszyć prace. Jak mówi Michał Wrzosek, obecnie prace zakończone są już w 60 procentach. Na połowie długości 8-kilometrowego odcinka od Skarżyska-Kamiennej do granicy województwa położona jest warstwa bitumiczna. Budowane są także mosty, z których większość jest na zaawansowanym etapie.
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja na budowanym przez włoską firmę Salini odcinku z Chęcin do Jędrzejowa. Jest on wprawdzie przejezdny, ale w pełni gotowy będzie w połowie 2020 roku. Plan zakładał zakończenie budowy jesienią 2017 roku. Inwestycja będzie więc opóźniona o ponad dwa lata.
Mieszkańcy Skarżyska zaznaczają, że droga na najbliższym im odcinku jest bardzo potrzebna. Jak mówią, wiele osób z okolicy dojeżdża do pracy do Radomia i Warszawy, a jak do tej pory do województwa mazowieckiego musieli jeździć drogami wiejskimi, co wydłużało czas przejazdu nawet kilkukrotnie. Są też mile zaskoczeni tempem pracy wykonawców.
– Od teraz będziemy mogli szybciej docierać na miejsce. Dodatkowo jest to też udogodnienie dla mieszkających przy samej drodze, ponieważ do tej pory kierowcy często musieli korzystać z dróg osiedlowych – mówią.
– A jeśli chodzi o wykonawcę trasy z Chęcin do Jędrzejowa, to wiadomo, że jeśli komuś przeszkadza każda drobnostka, to i prace ciągną się ślimaczym tempem – dodają.
Koszt prac przy odcinku S7 ze Skarżyska do granicy województwa to około 300 milionów złotych.