Kielce będą się promować poprzez aplikację mobilną. Początkowo miasto przystąpi do jednej z istniejących aplikacji turystycznych dla miast. Jak mówi Artur Sobolewski zastępca dyrektora Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu w ratuszu trwa procedura wyboru podmiotu obsługującego. Szczegóły powinny być znane w przyszłym tygodniu.
Aplikacja powinna być dostępna w połowie czerwca. Władze miasta chciałyby pokazać Kielce w różnych aspektach. Poprzez m.in. szlak miejski, dziedzictwo żydowskie, możliwości uprawiania sportu i rekreacji, atrakcje w ramach projektu „Kielce – Raj dla dzieci” i pokazanie młodym osobom potencjału hipsterskiego.
– Aplikacja z jednej strony opisuje atrakcje Kielc, pokazuje jak ciekawie je zwiedzać i jednocześnie promuje walory miasta. Są takie produkty na rynku, które skupiają kilkadziesiąt miast i właśnie do takiego produktu chcielibyśmy dołączyć. Być może rozważymy również przygotowanie aplikacji dedykowanej samym Kielcom. Są miasta, które są obecne zarówno w sieci różnych aplikacji, jak również mają aplikacje dedykowane – mówi Artur Sobolewski.
Podstawowe kierunki promocyjne to turystyka iwentowa, projekt „Kielce – Raj dla dzieci”, promocja poprzez imprezy targowe, które się odbywają w kraju oraz promowanie miasta wśród kuracjuszy w Busku-Zdroju.