Województwo świętokrzyskie ma olbrzymi potencjał turystyczny, który nie do końca jest wykorzystywany. Region leży między Krakowem a Warszawą. Góry Świętokrzyskie są unikatowe w skali Europy. Mamy wiele atrakcji turystycznych, ale brakuje systemowego podejścia do turystyki i dobrej promocji – powiedziała wiceminister sportu i turystyki Anna Krupka.
Dziś w Sandomierzu obraduje Społeczna Rada Turystyki. Jak zauważyła posłanka – dotychczasowa promocja regionu za czasów rządów PO-PSL nie była prowadzona w odpowiedni sposób. Obecnie trzeba reagować na różne wyzwania i oczekiwania rynku i przygotowywać kompleksowe programy turystyczne wraz z ich promocją, by dotarły do mieszkańców sąsiednich regionów.
Takim programem jest projekt Polska Marka Turystyczna, który ma skupiać różne podmioty w celu przygotowania oferty dla turystów, którzy przyjadą do nas na dłużej niż jeden dzień. Są także nowe propozycje m.in enoturystyka. Jak zauważyła Anna Krupka w powiecie sandomierskim, opatowskim, kieleckim czy buskim powstają winnice, które już dziś mogą pochwalić się swoimi wyrobami. To całkiem nowa gałąź, która może przyciągnąć turystów. Do tego potrzebna jest odpowiednia promocja i potraktowanie tej oferty w kontekście całej sieci winnic i innych atrakcji regionu.
Turystyka to bardzo prężnie rozwijająca się część gospodarki, dlatego warto wykorzystać ten trend i przygotować ofertę naszego regionu na rynek krajowy oraz europejski.
Posłuchaj audycji