Mieszkańcy Opatowa posiadający domy oraz działki w północnej części miasta, gdzie planowane jest wybudowanie łącznika tras krajowych nr 9 i 74, spotkali się z projektantami dwóch wariantów przebiegu drogi oraz pracownikami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.
Dyrektor kieleckiego oddziału GDDKiA Krzysztof Strzelczyk informuje, że pomysł zaprojektowania łącznika powstał w czasie konsultacji społecznych przeprowadzonych dwa lata temu. Droga będzie fragmentem planowanej obwodnicy Opatowa, jednak prawdopodobnie zostanie wykonana jako oddzielna inwestycja.
– Terminowo te zadania są inaczej ułożone. Są zapisane co prawda w jednym projekcie, ale obwodnica Opatowa jest zadaniem bardziej skomplikowanym – mówi Krzysztof Strzelczyk. Dodaje, że w planach jest, aby obie inwestycje zakończyły się w podobnym czasie.
Opatowianie zainteresowani przebiegiem tras największy problem upatrują w podzieleniu działek rolnych, dlatego nie są w stanie wybrać żadnego wariantu.
– Podzielone mamy działki po kilkadziesiąt arów i co będziemy z tego mieli? - pytali zgromadzeni dziś rolnicy. Trudno także określić, który wariant sprzyja większej liczbie mieszkańców, mimo, że nieznacznie się od siebie różnią. Jednak jak mówią – droga jest potrzebna i takich inwestycji nigdy za dużo.
Przewidywana długość łącznika to trzy kilometry. Droga ma przecinać trzy drogi powiatowe w mieście, ulice: Ćmielowską, Lipowską i Graniczną. Zakończy się rondem na ulicy 1 Maja, która prowadzi w kierunku Lublina.