Kieleckie starostwo chce sprawdzić, czy Powiatowy Urząd Pracy funkcjonuje właściwie. W instytucji rozpoczęła się kontrola, dzięki której władze powiatu dowiedzą się m.in. czy wszystko odbywa się zgodnie z prawem i nie ma przerostu zatrudnienia – wyjaśnia Tomasz Pleban, wicestarosta.
– Sprawdzenie dotyczy funkcjonowania urzędu w zakresie organizacyjnym, prawnym i finansowym, za okres 2017-2018. Prowadzimy ją zgodnie z zapowiedziami nowego zarządu powiatu. Program zakłada kontrolę jednostek podległych starostwu powiatowemu, sprawdzenie ich funkcjonowania i podjęcie nowych kierunków działań – mówi wicestarosta.
Tomasz Pleban dodaje, że obecnie Powiatowy Urząd Pracy zatrudnia około 200 pracowników. W opinii władz powiatu to zbyt duża liczba.
– Na przestrzeni ostatnich lat bezrobocie spadło, natomiast urząd się rozrasta. Sprawdzamy zasadność rekrutacji do tej jednostki – przyznaje.
Wicestarosta dodaje, że koszty utrzymania Powiatowego Urzędu Pracy znacznie wzrosły – z roku na rok różnica wynosi nawet milion złotych. To również zostanie poddane kontroli.