– Reorganizacja powinna przebiegać bardzo spokojnie i nie powinna powodować chaosu – mówi Danuta Papaj, pełnomocnik prezydenta Kielc o zmianach w ratuszu. Jak informowaliśmy, wczoraj zmienił się schemat organizacyjny kieleckiego magistratu. W zamierzeniu ma to poprawić działanie urzędu.
Jednak z naszych informacji wynika, że wprowadzone zmiany na razie przysporzyły sporo zamieszkania. W nieoficjalnych rozmowach urzędnicy z magistratu mówili, że w ratuszu brakuje nowych pieczęci, które powinny pojawiać się na urzędowych dokumentach. Poza tym nie zmieniło się także oznaczanie wydziałów i gabinetów urzędników. Jak dotąd nie przypisano także numerów telefonów do nowych wydziałów. Na razie wszystkie połączenia przekierowywane są przez centralę.
Danuta Papaj pełnomocnik prezydenta Kielc informuje, że wszystkie te rzeczy zostaną przygotowane w ciągu najbliższych kilku dni. Zapewniła jednocześnie, że urzędnicy mogą wykonywać swoją pracę bez przeszkód.
– Wszystko będziemy wprowadzać po kolei. Nie twierdzę, że przy tak dużej reorganizacji i zmianach nie napotkamy na jakieś drobne problemy, ale one są rozwiązywalne. Każdy urzędnik powinien o tym wiedzieć, jeśli ma problem, to powinien zapytać swoich przełożonych jak go rozwiązać – powiedziała Danuta Papaj.
Jak informowaliśmy, po reorganizacji w urzędzie funkcjonuje 11 wydziałów, 4 biura na prawach wydziałów, Urząd Stanu Cywilnego oraz Kancelaria Prezydenta. W związku ze zmianą schematu zmieniły się nazwy wydziałów i zakres ich obowiązków.
Największe zmiany będą związane z utworzeniem wydziału przedsiębiorczości i komunikacji społecznej. Ma się on mieścić w ratuszu.
– W jego skład wjedzie część biur z urzędu przy Strycharskiej między innymi Promocji Miasta, Działalności Gospodarczej i Współpracy z Zagranicą – mówi Danuta Papaj.
– Pozostałe wydziały w dużej mierze nie są „ruszane”, dochodzi od połączenia ich kompetencji. To są kosmetyczne rzeczy i myślę, że nie będą konieczne zmiany polegające na zmianie biur urzędników – wyjaśnia Danuta Papaj.
Pełnomocnik prezydenta Kielc zapewniła jednocześnie, że władze Kielc chcą, aby w przyszłości cześć wydziałów przeniosła się do dawnego budynku UJK przy ulicy Leśnej. Kiedy do tego dojdzie, na razie nie wiadomo.
Obecnie w Urzędzie Miasta w Kielcach jest zatrudnionych 600 osób.