Jak utrzymać Skarżysko-Kamienną na kolejowej mapie regionu? Ma w tym pomóc współdziałanie samorządowców, władz spółek kolejowych i przedstawicieli ministerstwa transportu. Rozmowy chce zorganizować poseł Marzena Okła-Drewnowicz z PO.
Jej zdaniem, rola tego miasta jest marginalizowana. Wśród najważniejszych zadań, których nie udało się zrealizować, wymienia tunel pod torami i remont dworca kolejowego. Parlamentarzystka wskazuje także, że pieniądze na modernizację linii kolejowej numer 8 Skarżysko – Kielce – Kozłów zostały ograniczone z 570, do 20 mln złotych.
Nawiązując do pojęcia „dziesięciu szprych”, które tworzą nowy system dojazdów kolejowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego, poseł Marzena Okła-Drewnowicz chce włączenia w nie Skarżyska. Jedna z planowanych linii ma łączyć Kielce z Warszawą przez Opoczno, a druga Rzeszów ze stolicą, przez Ostrowiec i Radom. Taki układ pomija Skarżysko.
Sposobem na zwrócenie uwagi rządzących na miasto ma być spotkanie wszystkich stron, które mają wpływ na inwestycje kolejowe w Skarżysku.