Parking przy dworcu kolejowym stanie jednak nad torami. Wszystko wskazuje na to, że ostatecznie dojdzie do porozumienia władz Kielc i kolejarzy w tej sprawie. Podczas marcowego spotkania Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego, Danuta Papaj – pełnomocnik prezydenta Kielc stwierdziła nieoczekiwanie, że miasto rozważa budowę miejsc dla samochodów nie nad torami, jak od dawna planowano, ale od strony ulicy Mielczarskiego. Ostatecznie okazało się, że lokalizacja płyty nad trasą kolejową jest nieunikniona, a kwestią do uzgodnienia jest tylko jej wielkość oraz lokalizacja.
Artur Hajdorowicz, dyrektor Wydziału Rozwoju i Rewitalizacji Miasta informuje, że zgodnie z porozumieniem przygotowanym przez kolejarzy, władze miasta zobowiążą się do przygotowania projektu parkingu, natomiast kolejarze przygotują modernizację linii kolejowej. W tej kwestii nic się więc również nie zmieniło.
– Wspólne projektowanie to bardzo dobry kierunek. Jestem po rozmowach z prawnikami i my to porozumienie akceptujemy, dodając dwa zdania zabezpieczające interes gminy. Dopóki rozmawiamy z partnerami i trwają negocjacje, nie będę szczegółowo tych zapisów przedstawiał opinii publicznej – stwierdził Artur Hajdorowicz.
Dyrektor twierdzi, że propozycja budowy parkingu po stronie ulicy Mielczarskiego, a nie nad torami została źle zinterpretowana. Zaznaczył jednocześnie, że miasto ma przygotowane wiele rozwiązań dotyczących wyglądu parkingu, jednak ostateczny kształt zostanie ustalony z kolejarzami.
– Jakby to nie wyglądało zawsze konieczne będzie wejście w układ torowy. Porozumienie nie definiuje, w którym miejscu powstanie parking, ani ile samochodów pomieści. Nawet jeżeli miałby on powstać przy ulicy Mielczarskiego to też, powstałby w ramach układu torowego, ponieważ nie ma miejsca, aby zrobić to inaczej – stwierdził dyrektor.
Przygotowanie projektu potrwa około roku. Sama budowa najpewniej rozpocznie się w 2021. Władze miasta liczą, że na wykonanie remontuj uda się pozyskać pieniądze z nowych projektów unijnych, które pojawią się w perspektywie budżetowej na lata 2021 – 2027. Koszt inwestycji szacowany jest na 30 milionów złotych.