Dwanaście osób chce pokierować Zarządem Transportu Miejskiego w Kielcach. To już drugi konkurs na to stanowisko. Jak informowaliśmy w pierwszym postępowaniu, które zostało ogłoszone w lutym chętnych było czternastu. Jednak ostatecznie po analizie ofert oraz teście z wiedzy, żadna z kandydatur nie została zaakceptowana, a konkurs unieważniono.
Podobnie jak za pierwszym razem, tak i teraz od potencjalnych kandydatów wymagane jest wyższe wykształcenie, minimum 5-letni staż pracy, w tym, co najmniej 3-letni na stanowisku kierowniczym. Chętni musieli złożyć także prace koncepcyjne dotyczące funkcjonowania komunikacji w Kielcach.
Poza tym, osoby ubiegające się o stanowisko powinny mieć wiedzę o publicznym transporcie zbiorowym, o transporcie drogowym i ruchu drogowym. Od kandydatów wymagana była także wiedza o funduszach pozabudżetowych oraz programach Unii Europejskiej.
Analizą złożonych teraz ofert zajmie się komisja konkursowa. Zbada ona oferty pod względem formalnym. Podobnie jak w pierwszym konkursie wybór nowego dyrektora ma poprzedzić test i rozmowa.
Zarząd Transportu Miejskiego powstał w 2003 roku. Instytucja jest odpowiedzialna za planowanie, organizację i koordynację komunikacji miejskiej w Kielcach, a także opracowywanie rozkładów jazdy.