Rozpoczęła się kampania społeczna „Jestem, badam się”. To pomysł jednej z ostrowieckich blogerek Klaudii Wnuk-Adamczyk, która na wiosnę przypomina kobietom o konieczności kontrolowania własnego zdrowia. Pomaga jej w tym dziewięć kobiet, ostrowczanek, które w ramach akcji użyczyły swoich twarzy do plakatu promującego przedsięwzięcie.
To druga edycja akcji, pierwsza została w Internecie udostępniona przez milion kobiet w Polsce, ale także Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Szkocji czy Francji. Z kolei 120 kobiet zdecydowało się na umieszczenie swoich zdjęć, promujących akcję, w mediach społecznościowych. Klaudia Wnuk-Adamczyk mówi, że tegoroczna akcja ma podobny charakter. W ubiegłym roku kobiety ubrane były na niebiesko i na trzymanej kartce wpisywały swoje role życiowe, np. jestem babcią, badam się.
W tym roku dominuje kolor czerwony, a kobiety na kartkach powinny poinformować jaki zawód wykonują lub jakie mają hobby, np. jestem farmaceutką, badam się. Do akcji można dołączyć się umieszczając swoje zdjęcie w mediach społecznościowych z hasztagami #jestembadamsię oraz #przebadajsięnawiosnę.
Na plakacie promującym akcję widnieją twarze m.in. pracownika administracyjnego Małgorzaty Chrzanowskiej, artystki Martyny Cichocińskiej czy przedsiębiorcy Moniki Głodek. Jak mówią, lepiej zapobiegać, niż leczyć, dlatego warto przynajmniej raz w roku się zbadać. Są w różnym wieku. Małgorzata Chrzanowska mówi, że jest dumna z udziału w przedsięwzięciu. Uważa, że to szczytny cel, który może pomóc innym kobietom. Martyna Cichocińska swoim przekazem chce trafić do młodzieży, która także jest coraz częściej dotykana przez różne choroby. Monika Głodek z kolei uważa, że akcja promująca zdrowie jest słuszna.
Plakaty promujące akcję rozwieszone zostały w Ostrowcu Świętokrzyskim na ulicach, w urzędach, w gabinetach kosmetycznych i fryzjerskich. Pojawiają się także w szkołach. Do akcji za pomocą mediów społecznościowych można włączyć się do końca marca. Kampanię honorowym patronatem objęła m. in. Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości oraz ostrowieckie Amazonki.
Spot promujący akcję