Koszulki, kubki, długopisy, torby i inne gadżety z logotypami nawiązującymi do Kielc mają promować stolicę województwa świętokrzyskiego. W tym roku rozpocznie się opracowywanie strategii promocji wizerunku Kielc. Ma on regulować wszelkie działania promocyjne i stworzyć identyfikację wizualną miasta.
Radny Prawa i Sprawiedliwości Arkadiusz Ślipikowski zwraca uwagę na to, że w Kielcach brakuje takiej strategii. Miasto nie idzie śladem innych, promujących się poprzez różne gadżety oraz spójną kampanię marketingową. Jego zdaniem, brakuje także miejsca, gdzie można kupić gadżety promujące Kielce, a taki punkt powinno się uruchomić w urzędzie miasta. – Koszulki z hasłem i logo nawiązujące do Kielc, ramki na tablice rejestracyjne z napisem chociażby „Jestem z Kielc, a Ty?”, kubki, długopisy, czy inne gadżety, takich rzeczy moim zdaniem brakuje. To element marketingowy, który wędruje w świat, a z nim nasze miasto – twierdzi Arkadiusz Ślipikowski.
Krzysztof Tworogowski z wydziału promocji urzędu miasta zapewnia, że miasto zamierza poszerzyć działalność promocyjną o sprzedaż gadżetów związanych z Kielcami. – Chcemy sprzedawać materiały promocyjne w jednostkach podległych miastu, np. w Centrum Geoedukacji, czy Ogrodzie Botanicznym. Uruchomienie takiego punktu w ratuszu byłoby problematyczne ze względu na godziny pracy urzędu. Niewykluczone także, że miasto zawrze umowy, z firmami które prowadzą punkty sprzedaży pamiątek i drobnych upominków związanych z Kielcami – dodaje
Urzędnik dodaje, że w tym roku rozpocznie się opracowanie strategii promocji miasta. Poprzedzi je konsultacje społeczne.