Święty Krzyż znakiem rozpoznawczym tworzącej się marki Góry Świętokrzyskie? Samorządowcy, przedstawiciele atrakcji turystycznych Łysogór oraz Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego spotkali się, by wypracować wspólną strategię promocji regionu. Chodzi o markę Góry Świętokrzyskie, która ma stać się turystycznym znakiem rozpoznawczym regionu.
Przypomnijmy, w grudniu minionego roku wiceminister sportu Anna Krupka informowała o rozpoczęciu realizacji projektu „Polskich marek turystycznych”, w myśl którego samorządy, organizacje turystyczne i zarządcy atrakcji zamiast rywalizować ze sobą, zaczną tworzyć wspólne inicjatywy przyciągające turystów.
Wszystko wskazuje na to, że w Świętokrzyskiem taka marka wkrótce powstanie. Jej znakiem firmowym, jak wskazali samorządowcy z łysogórskich gmin, mógłby być Święty Krzyż, za czym przystawał także obecny na spotkaniu Mariusz Gosek, członek zarządu województwa świętokrzyskiego.
– Święty Krzyż, to wizerunek wiodący, bo nasze chrześcijańskie tradycje oparte są na Świętym Krzyżu. Pątnicy wędrowali tu jeszcze zanim zaczęli pielgrzymować na Jasną Górę – mówi.
W ramach organizowania wspólnej marki samorządowcy przewidują współpracę w zakresie tworzenia ścieżek rowerowych. Pomysł jest taki, by budować je pomiędzy gminami, łącznie z miastem Kielce, aby stworzyć spójną, atrakcyjną trasę. Obecny na spotkaniu prezydent Bogdan Wenta przyznał, że już zaczęto pracować nad skoordynowaniem tras w mieście. Władze Kielc będą dążyć do połączenia ścieżek rowerowych w mieście, a także wyprowadzenie ich poza Kielce. Poważnie jest brane pod uwagę także utworzenie wypożyczalni rowerów.
Podczas spotkania zwrócono także uwagę na kiepskie oznakowanie zabytków i zły stan infrastruktury drogowej w okolicach największych atrakcji. Uczestnicy spotkania uznali, że należy wyznaczyć lub stworzyć lokalną organizację, która zajmie się promocją marki Góry Świętokrzyskie.