Stworzenie publicznych wypożyczalni rowerów i nowe ścieżki rowerowe, to niektóre postulaty członków Kieleckiej Masy Krytycznej, czyli grupy zrzeszającej rowerzystów. Dziś przekazali je pełnomocnikowi prezydenta Kielc ds. Infrastruktury Rowerowej.
Jeden z cyklistów Grzegorz Borek ma nadzieję, że przynajmniej część ich próśb zostanie spełniona. Najważniejszymi są dla nich zmiany, niewymagające dużego nakładu pieniędzy i czasu. – Spójna infrastruktura rowerowa i wprowadzenie stref z ograniczeniem prędkości do 30 km na godzinę. Dzięki temu kieleccy rowerzyści będą mogli płynnie przemieszczać się między najważniejszymi punktami miasta – mówi Grzegorz Borek.
Tomasz Zboch, pełnomocnik prezydenta Kielc zaznacza, że ze względu na to, że wprowadzenie zmian w ruchu miejskim, to proces złożony i czasochłonny, nie wszystkie postulaty uda się zrealizować od razu. Pierwszych decyzji możemy spodziewać się dopiero na wiosnę.
Przedstawiciel ratusza zapowiedział jednak szereg inwestycji dla rowerzystów. – Planujemy rozpocząć budowę ścieżek rowerowych, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Ma powstać dwanaście kilometrów nowych dróg. Druga rzecz, to m.in. zmiany w organizacji ruchu, wprowadzenie tzw. kontraruchu i nowych oznakowań poziomych dla rowerzystów – mówi Tomasz Zboch.
Mimo kolejnego, pozytywnego sygnału od władz miasta, Kielecka Masa Krytyczna zamierza kontynuować przejazdy grup rowerzystów ulicami Kielc.