Turystyczne atrakcje z regionu świętokrzyskiego mają szansę na wielką promocję i skuteczne przyciąganie turystów. Ministerstwo sportu rozpoczyna realizację projektu „Polskich marek turystycznych”.
Jak wyjaśniła wiceminister sportu Anna Krupka, przedsięwzięcie ma wspomóc i stymulować współpracę różnych podmiotów odpowiedzialnych za turystykę. To samorządy gminne i powiatowe, regionalne organizacje turystyczne, czy też zarządcy poszczególnych atrakcji.
Jak dodała świętokrzyska posłanka, celem inicjatywy jest to, by przekaz wszystkich tych jednostek był spójny, by wspólnie koordynowały akcje promocyjne i pod jednym szyldem podejmowały działania zachęcające turystów do odwiedzenia regionu.
Dotychczas zdarzało się, że gminy zabiegając o gości rywalizowały ze sobą zamiast współpracować. Świętokrzyskie ma olbrzymi potencjał. To m.in. klasztor na Świętym Krzyżu, dziedzictwo metalurgiczne z „Dymarkami” na czele i zagłębiem staropolskim, to atrakcje geologiczne, czy możliwość rozwoju turystyki uzdrowiskowej.
„Polskie marki turystyczne” mają pomóc w ich promocji w Polsce. Wspólna oferta ma spowodować, że goście przyjadą do nas na dłużej niż na jeden dzień. Będąc zadowolonym będą wracać i polecać region innym. Do tego jest potrzebna współpraca wszystkich odpowiedzialnych instytucji – dodała wiceminister.