Czy to koniec świętokrzyskiej czarownicy? Zarząd województwa świętokrzyskiego rozważa zmianę charakterystycznego elementu, który obecnie promuje region. Mariusz Gosek, członek zarządu województwa, nadzorujący pracę Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki podkreśla, że w związku z tym konieczna będzie zmiana w strategii turystycznej Świętokrzyskiego.
– Działania promocyjne nowego zarządu opieram na trzech filarach. To: tradycja, patriotyzm i wiara. Niewątpliwym symbolem, który powinien być wiodący przy realizacji działań promocyjnych regionu jest Święty Krzyż. To miejsce, z którego wywodzą się nasze regionalne tradycje, w moim przekonaniu nie ma tu miejsca dla czarownicy – dodaje.
Mariusz Gosek zaznacza, że obecny symbol jest wpisany w oficjalną strategię promocyjną regionu, w związku z tym w najbliższym czasie podejmowane będą działania zmierzające do wprowadzenia zmian w tym dokumencie.
Planów dotyczących wizerunku czarownicy nie chcą komentować przedstawiciele Regionalnej Organizacji Turystycznej. Jak określił to Jarosław Panek, rzecznik organizacji, ROT nie chce angażować się w polityczną dyskusję na temat zmiany symbolu województwa.
Wizerunek czarownicy widnieje między innymi w logo Regionalnej Organizacji Turystycznej, a także logotypie obchodów 20-lecia województwa świętokrzyskiego.