Problemy z budową tunelu pod torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej. Inwestycja miała usprawnić komunikację i ułatwić podróżnym dotarcie do pociągu. Po przetargu okazało się, że budowa może kosztować dwa razy drożej, niż zakładano.
Izabela Miernikiewicz, rzecznik PKP PLK informuje, że przebudowa dwóch peronów i budowa tunelu łączącego plac przed dworcem PKP z ulicą Towarową zostały wpisane do Krajowego Programu Kolejowego. Tunel przeznaczony będzie dla pieszych i rowerzystów. Ma mieć 121 metrów długości i 6 szerokości. Przejście podziemne ma także ułatwić dotarcie na perony. Będą ułatwienia dla osób na wózkach: windy i pochylnia. Obecnie pasażerowie mają do dyspozycji kładkę bez podnośników, czy innych ułatwień. Wymiany wymagają także perony 1 i 2. Peron numer 3 remontowany jest w ramach przebudowy linii kolejowej nr 25.
Po otwarciu ofert przetargowych okazało się, że prace będą znacznie droższe niż zakładano. Całkowity koszt budowy przejścia podziemnego wstępnie oszacowany został na 45 milionów złotych, z czego 32 miliony to dofinansowanie z RPO województwa świętokrzyskiego. W postępowaniu przetargowym wpłynęły dwie oferty, obie znacznie przekraczają zakładany budżet. Jedna z firm zaproponowała, że wykona pracę za 85 milionów złotych, druga oszacowała koszty na 104 miliony.
Obecnie władze PKP PLK analizują możliwości finansowania tej inwestycji. Przebudowę peronów i budowę nowego przejścia pod torami zaplanowano na lata 2019-2021.