Pacjenci w całej Polsce mogą pod jednym numerem telefonu uzyskać informacje dotyczące opieki zdrowotnej. Dziś pod numerem 800 190 590 zaczęła funkcjonować Telefoniczna Informacja Pacjenta. Pod bezpłatnym numerem można zdobyć wiedzę dotyczącą różnych rodzajów opieki zdrowotnej oraz praw pacjenta.
Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że po dodzwonieniu się, spotkamy się z pytaniem o województwo, z którego pochodzimy albo o miejsce, w którym chcemy skorzystać z opieki.
Następnie osoba obsługująca informację sprawdza w systemie NFZ w danym regionie – możliwości skorzystania ze świadczenia wskazując, gdzie najszybciej możemy zostać przyjęci. Podaje także adres i numer telefon do danej placówki.
Jak podkreśla Beata Szczepanek infolinia nie umawia za nas wizyty czy rejestracji. Musimy zrobić to sami dzwoniąc pod sugerowany numer. Mamy natomiast aktualną informację o tym, gdzie możemy najszybciej skorzystać z wizyty.
Z pierwszych godzin działania systemu wynika, że pacjenci najczęściej pytają o czas oczekiwania na wizytę, formalności jakich należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego oraz możliwości bezpłatnego otrzymania środków ortopedycznych.
Telefoniczna Informacja Pacjenta działa w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00.
Ogólnopolską linię obsługują także pracownicy świętokrzyskiego NFZ.
W planach jest także uruchomienie za kilka miesięcy infolinii dedykowanej tylko dla pacjentów onkologicznych.