– Wybudowanie piątego odcinka tak zwanej małej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego to niezwykle ważna inwestycja dla miasta – mówi senator PiS Jarosław Rusiecki. Uważa, że nie byłaby ona możliwa jeszcze przez długi czas, gdyby nie zwiększenie budżetu na budowę dróg krajowych przez rząd Prawa i Sprawiedliwości pod koniec 2015 roku.
Jak przypomina, za rządów PO-PSL ogólny budżet na budowę dróg krajowych, obwodnic i autostrad nie wystarczał na realizację wszystkich wpisanych na listę zadań. Program przewidywał koszty budowy na ponad 230 miliardów złotych, tymczasem finansowanie było zapewnione na poziomie 103 miliardów złotych. To nie pozwalało na realizację wielu inwestycji.
Parlamentarzysta podkreśla, że po wygranych wyborach rząd PiS zwiększył budżet na budowę dróg krajowych o 28 miliardów złotych, na czym skorzystały dwa świętokrzyskie miasta. Dzięki dodatkowym środkom zakończony zostanie ostatni etap obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego, który kosztuje ponad 55 milionów złotych. Ponadto za 570 milionów złotych zostanie wybudowana obwodnica Opatowa.
Jak już informowaliśmy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach ogłosiła w tym tygodniu przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie ostatniej, piątej części małej obwodnicy Ostrowca. W ramach projektu powstaną między innymi: wiadukt nad drogą powiatową, dwa mosty i rondo, które będzie usytuowane w miejscu, w którym obwodnica połączy się z istniejącą drogą krajową numer 9.
Otwarcie ofert w przetargu zaplanowane jest na początek grudnia 2018 roku. Obwodnica ma być gotowa na początku 2022 roku.