Kielce wprowadzają nową strategię promującą miasto. Jak mówi Artur Sobolewski, dyrektor wydziału kultury, sportu i promocji miasta w ratuszu, dotychczasowa, prowadzona do kilkunastu miesięcy akcja, sygnowana hasłami „Odkryj Kielce na nowo” i „Turystyka pozytywnych emocji” uzyskała już pierwsze pozytywne efekty.
Wraz z hasłami stworzone zostały także materiały promocyjne, w tym 4 filmiki. Wykorzystywane będą podczas spotkań i wydarzeń kulturalnych, targów i festiwali muzycznych.
Ponadto wydział promocji miasta planuje nawiązać długotrwałą współpracę z Telewizją Polską. Jak mówi Artur Sobolewski, ma to być rozszerzenie akcji promocyjnej, którą miasto rozpoczęło przy okazji transmisji na antenie TVP 2 Festiwalu Muzyki Tanecznej.
Filmiki w najbliższym czasie mają być użyte 2 listopada, przy okazji polsko-rosyjskiego forum turystycznego w Busku-Zdroju, w trakcie którego 35 właścicieli biur podróży będzie poznawało potencjał turystyczny regionu.
Artur Sobolewski dodaje, że miasto w tym roku rozpocznie prace nad stworzeniem spójnej wizualnie i tematycznie marki Kielc, działającej w obszarach: turystycznym, kulturalnym, sportowym i gospodarczym. Zapowiada, że hasło „Turystyka pozytywnych emocji” ma szansę stać się wiodącym motywem miasta.
Filmik pokazujący z lotu ptaka największe punkty turystyczne Kielc zajął 1 miejsce w konkursie na film promocyjny „Kadry z Polski” zorganizowanym przez portal „waszaturystyka.pl”. Wyróżnienie zostało wręczone 24 października na „IV Forum Promocji Turystycznej” w Warszawie.