Wiemy, jak może wyglądać parking nad torami przy kieleckim dworcu kolejowym. Miasto ma już gotowe dwie koncepcje projektowe. Do końca października dokumenty zostaną przekazane kolejarzom, a następnie określony zostanie harmonogram prac zmierzający do budowy parkingu i remontu dworca.
Artur Hajdorowicz, dyrektor Wydziału Rozwoju i Rewitalizacji w kieleckim ratuszu wyjaśnia, że płyta parkingowa będzie stanowić zadaszenie peronów kolejowych. Wjazd na parking przewidziano zarówno od strony Placu Niepodległości, jak i od strony ulicy Mielczarskiego.
Wariant pierwszy przewiduje wykonanie płyty rozpiętej na całej szerokości torowiska – od peronu pierwszego do pasa drogowego ulicy Mielczarskiego. Docelowo będzie on mógł pomieścić prawie 380 aut. Dyrektor dodaje, że w tym wariancie uzyskuje się zwartą, symetryczną zabudowę, lecz mniejsze zadaszenie użytkowanych peronów.
Z kolei wariant drugi zakłada wykonanie płyty parkingu, nie na całej szerokości torowisk, a jedynie nad peronami 1, 2 i 3. W porównaniu z pierwszą koncepcją dach będzie miał zdecydowanie wydłużone proporcje. Pojemność parkingu, w zależności od przyjętej koncepcji wynosi od 415 do nawet 662 miejsc postojowych.
Dyrektor zaznacza, że bardzo ważne jest to, że koncepcja określa wstępnie technologię budowy i użytkowania, ustala gabaryty oraz położenie poszczególnych elementów konstrukcyjnych. Zgodnie z ustaleniami dokument zostanie do końca października przekazany partnerom z PKP S.A. i PKP PLK w celu zsynchronizowania prac projektowych, dotyczących przebudowy budynku dworca, modernizacji torów, przejścia podziemnego, Placu Niepodległości oraz całej pozostałej infrastruktury.
Projekt zostanie poddany lokalnym konsultacjom społecznym po dokonaniu uzgodnień ze spółkami kolejowymi.
Tymczasem mieszkańcy cały czas mogą głosować w sondzie dotyczącej tego, jak będzie wyglądał teren przed dworcem PKP w Kielcach. Ratusz ogłosił sondę, w której można wybrać jedną z dwóch koncepcji zakładającej remont Placu Niepodległości. Głos można oddać na platformie Idea Kielce.