Zasady zawierania umów na emisję płatnych ogłoszeń wyborczych podczas kampanii wyborczej przed wyborami do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast – zarządzonych na 21 pażdziernika 2018 r.
§ 1.
Niniejsze Zasady określają warunki rozpowszechniania w Polskim Radiu Regionalnej Rozgłośni
w Kielcach „Radio Kielce” S.A. (dalej, jako Radio Kielce) płatnych ogłoszeń wyborczych podczas kampanii wyborczej
w okresie od dnia 14 sierpnia 2018 r. do dnia 19 października 2018 r.
§ 2.
- Prawo do korzystania z możliwości rozpowszechniania w Radiu Kielce płatnych ogłoszeń wyborczych, stosownie
do postanowień ustawy z dnia 5 stycznia 2011 roku Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112 z późn. zm.), przysługuje komitetom wyborczym, które mogą wykonywać czynności wyborcze, t.j. zawiadomiły Państwową Komisję Wyborczą zamiarze zgłoszenia swoich kandydatów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz legitymować się będą postanowieniem Państwowej Komisji Wyborczej
o przyjęciu zawiadomienia dotyczącego spełnienia wymogów. - Postanowienie Państwowej Komisji Wyborczej o przyjęciu zawiadomienia powinno być przedłożone w Biurze reklamy Radia Kielce przy składaniu zlecenia na emisję ogłoszeń wyborczych.
§ 3.
- Płatne ogłoszenia wyborcze mogą być rozpowszechniane w okresie trwania kampanii wyborczej, czyli od dnia ukazania się
w Dzienniku Ustaw rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów o zarządzeniu wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, aż do dnia poprzedzającego – na 24 godziny – dzień głosowania tj. do 19.10.2018 r. do godz. 24.00. Rozpowszechnianie tych ogłoszeń będzie miało miejsce na antenie Polskiego Radia Kielce w wyodrębnionych od pozostałej zawartości programowej blokach ogłoszeń wyborczych oznaczonych za pomocą sygnału dźwiękowego – przed „płatne ogłoszenie wyborcze”, po „było to płatne ogłoszenie wyborcze”. - Sprzedaż usług emisji odpłatnych audycji wyborczych będzie prowadzona w siedzibie Biura Reklamy Radia Kielce Kielce,
ul. Radiowa 4, w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach: 8:00 – 17:00.
§ 4.
- Zlecenia emisji płatnych ogłoszeń wyborczych przyjmowane będą w formie pisemnej, z określeniem biorącego udział
w kampanii wyborczej podmiotu zlecającego emisję, długości ogłoszenia, jego tytułu, liczby emisji, pasm emisji, w których ogłoszenie ma być emitowane oraz należności za usługę. - Zawarcie umowy następuje z chwilą podpisania zlecenia, o którym mowa w ust. 1, przez umocowanych pracowników Biura Reklamy Radia Kielce.
- Zlecenie rozpowszechniania płatnych ogłoszeń wyborczych musi być podpisane przez pełnomocnika finansowego komitetu wyborczego. W przypadku korzystania przez komitet wyborczy z pośrednictwa domu mediowego (agencji reklamowej), dom mediowy i jego przedstawiciel muszą legitymować się pełnomocnictwem do reprezentowania komitetu wyborczego
oraz pisemną zgodą pełnomocnika finansowego komitetu wyborczego, o której mowa w art. 130 § 2 Kodeksu wyborczego.
§ 5.
- Zlecenia rozpowszechniania płatnych ogłoszeń wyborczych będą realizowane według kolejności ich przyjęcia – decydujące znaczenie ma data i godzina. Ta sama zasada obowiązywać będzie w odniesieniu do miejsca w bloku.
- Wysokość opłat za emisję płatnych ogłoszeń wyborczych określa cennik. Zawarte w cenniku ceny są cenami netto i nie mają w odniesieniu do nich zastosowania żadne opusty oprócz wskazanych w w/w cenniku.
Cennik Płatnych Ogłoszeń Wyborczych
Cennik Płatnych Ogłoszeń Wyborczych stanowi integralną część propozycji związanych ze świadczeniem przez Radio Kielce usług emisji ogłoszeń wyborczych. - Radio Kielce zastrzega sobie prawo do niewyemitowania płatnego ogłoszenia wyborczego w uzgodnionym terminie
z przyczyn technicznych lub programowych. W takim przypadku Radio Kielce dołoży wszelkich starań, aby wyemitować tę audycję w najbliższym terminie uzgodnionym ze zleceniodawcą. Jeżeli zaś będzie to niemożliwe z uwagi na kalendarz wyborczy, zleceniodawca otrzyma zwrot pieniędzy.
§ 6.
- Najpóźniej na 2 dni robocze przed zaplanowaną emisją płatnej reklamy wyborczej (nie licząc dnia emisji), zleceniodawca zobowiązany jest uzupełnić złożone zlecenie przez:
– dostarczenie materiału emisyjnego (odpłatnej reklamy wyborczej), spełniającego wymogi formalne określone w Kodeksie wyborczym, w szczególności materiał ten powinien zawierać wyraźną informację od kogo pochodzi i przez kogo jest opłacony,
– dostarczenie metryki płatnej reklamy wyborczej wraz z oświadczeniem o posiadaniu przez komitet wyborczy autorskich i pokrewnych praw majątkowych do utworów wykorzystanych w tej audycji. - Płatność za zlecone emisje ogłoszeń nastąpi w formie przedpłaty na dwa dni robocze przed rozpoczęciem zleconych emisji. Płatność nastąpi na konto Polskiego Radia Regionalnej Rozgłośni w Kielcach „Radio Kielce” – S.A. z/s w Kielcach, ul. Radiowa 4, 25-317 Kielce, PEKAO S.A. O/Kielce nr konta 19 1240 4416 1111 0000 4955 9215.
- Dowód wpłaty za emisje odpłatnej reklamy wyborczej, dokonanej przelewem na w/w rachunek bankowy Radia Kielce należy dostarczyć najpóźniej na 2 dni robocze przed dniem emisji (nie licząc dnia emisji).
- Niedotrzymanie któregokolwiek z warunków określonych w ust. 1 do 3, jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy.
- Słuchacze Radia Kielce będą każdorazowo informowani, że za treść odpłatnych ogłoszeń wyborczych odpowiedzialność ponoszą komitety wyborcze, od których pochodzą rozpowszechniane odpłatne ogłoszenia wyborcze.
- Każde płatne ogłoszenie wyborcze musi zawierać w swojej treści informację od kogo pochodzi i przez kogo jest opłacane.
§ 7.
- Jeżeli Zleceniodawca odstąpi od umowy (zrezygnuje z wszystkich uzgodnionych emisji lub ich części) zapłaci Radiu Kielce karę umowną w wysokości 20 % wartości odwołanych emisji – w przypadku, gdy rezygnacja nastąpi na dzień przed planowaną emisją.
- Zmiana ogłoszenia na inne o tej samej długości lub dłuższe nie pociąga za sobą obowiązku uiszczania kary umownej. Natomiast zmiana ogłoszenia na krótsze sankcjonowana jest karą umowną w wysokości 10% pierwotnej wartości emisji ogłoszenia.
§ 8.
W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie regulacje ustawy z dnia 5 stycznia 2011 roku Kodeks wyborczy [Dz.U. z 2011 r., Nr 21, poz. 112 z póź. zm.], ustawy z dnia 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji [Dz.U. z 2011 r., Nr 43, poz. 226 z późn. zm.], ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe [Dz.U. z 1984 r., Nr 5, poz. 24 z późn. zm.], rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 12 lipca 2011 r. [Dz.U. z 2011 r., Nr 154, poz. 915 z późn. zm.].
§ 9 .
Niniejsze zasady wchodzą w życie z dniem publikacji zarządzenia wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw
i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.
Kontakt w sprawie produkcji lub emisji płatnych ogłoszeń wyborczych:
– Justyna Hajnrych
specjalista ds. reklamy
tel. 41 36 30 658
tel. kom. 509 661 702
e-mail: justyna.hajnrych@radio.kielce.pl
– Joanna Kundera
specjalista ds. reklamy
tel. 41 36 30 655
tel. kom. 509 661 698
e-mail: joanna.kundera@radio.kielce.pl
– Agnieszka Orzelska
specjalista ds. reklamy
tel. 41 36 30 628
tel. kom. 571 20 30 30
e-mail: agnieszka.orzelska@radio.kielce.pl
– Rafał Szymkiewicz
specjalista ds. reklamy
tel. 41 36 30 657
tel. kom. 509 661 642
e-mail: rafal.szymkiewicz@radio.kielce.pl
– Marek Wtorek
kierownik Działu Promocji i Marketingu
tel. 41 36 30 656
tel. kom. 509 661 682
e-mail: marek.wtorek@radio.kielce.pl