– Nie trzydzieści dni, a trzy lata mamy na dochodzenie swoich praw u organizatora naszego wypoczynku – powiedział Mariusz Burchart, zastępca Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Kielcach. Nowe prawo daje większe możliwości konsumentom.
Przede wszystkim chodzi o szczegółowe informacje, które powinniśmy uzyskać przed wyjazdem oraz o rozszerzone możliwości odwołania wyjazdu z określonych powodów. Ekspert do spraw konsumenckich przyznał w programie „Na każdą pogodę”, że w przypadku opóźnienia, czy odwołania lotu rezydent musi wytłumaczyć czym jest to spowodowane. Jeśli wylot się przedłuża biuro musi zapewnić hotel i opiekuna dla grupy. Z tego tytułu przysługuje nam odszkodowanie.
– Zgodnie z nowym prawem reklamacje możemy składać także do pośredników organizujących nasz wypoczynek – dodał gość Radia Kielce.