Suchedniowscy radni nie wyrazili zgody na przekazanie dotacji w wysokości 100 tysięcy złotych dla powiatu skarżyskiego, na przygotowanie projektu budowy tunelu dla pojazdów i podziemnego przejścia pieszo-rowerowego w Suchedniowie. Miałoby ono zastąpić istniejący przejazd drogowo-kolejowy obok dworca PKP.
Inwestycję miała prowadzić kolej, a zadaniem samorządów było przygotowanie dokumentacji i budowa dróg dojazdowych.
W maju w tej sprawie zostało podpisane trójstronne porozumienie. Zgodnie z nim PKP PLK ma wybudować przejście podziemne oraz wiadukt drogowy, wraz z częścią drogi pod tym wiaduktem. Powiat skarżyski zobowiązał się zająć częścią drogi po stronie zachodniej, natomiast gmina Suchedniów pracami po stronie wschodniej. Tymczasem w poniedziałek radni nie przekazali pieniędzy na przygotowanie dokumentacji.
Dariusz Miernik, zastępca burmistrza Suchedniowa poinformował, że wciąż trwa dopracowywanie szczegółów inwestycji między samorządami.
– W tej chwili mamy propozycję ze strony powiatu skarżyskiego, aby wspólnie realizować odcinki, za które odpowiedzialne są samorządy i aby zajął się tym jeden projektant – mówi Dariusz Miernik.
– Gmina Suchedniów w budżecie tego roku miała zabezpieczone pieniądze w wysokości 100 tysięcy złotych. Dowiedzieliśmy się jednak, że zarząd powiatu skarżyskiego nie ma w tym roku na ten cel pieniędzy. Samorządy czekają także na dokumentację od PKP PLK, która pozwoli przygotować projekty. PKP ma zrobić to w latach 2019-2020 – dodaje.
O realizację tej ważnej dla Suchedniowa inwestycji od 1995 roku zabiegała poseł PiS Maria Zuba. Jak stwierdziła, jest zaniepokojona tym, że od maja do września samorządy nie zrobiły nic w tym zakresie.
– Gmina Suchedniów na prace przygotowawcze miała zabezpieczone pieniądze, ale burmistrz zawnioskował do rady, a ta zagłosowała, by przenieść je na inne zadania – mówi Maria Zuba.
Radny Krzysztof Ślęzak, który kandyduje na burmistrza Suchedniowa, podkreśla, że w ten sposób blokowane jest wykonanie projektu. Inwestycja jest ważna dla mieszkańców.
– Ufam, że jeżeli władze w Suchedniowie się zmienią, jeszcze w tym roku pieniądze na ten cel się znajdą – mówi Krzysztof Ślęzak.
Jak informowaliśmy, inwestycja została wpisana do Krajowego Programu Kolejowego. Ma zostać zrealizowana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa – Radom – Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kraków. PKP – PLK planuje, że wykonawca prac wybrany zostanie w 2020 roku, a dwa lata później wiadukt i tunel będą gotowe.