– Warto korzystać z ofert promocyjnych proponowanych przez biura podróży – mówił w „Na każdą pogodę” Mariusz Burchart. Zastępca Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Kielcach dodał, że operatorzy często ubarwiają oferty, aby je wszystkie sprzedać, ze względu na podpisane wcześniej z hotelami umowy.
– Dlatego sami powinniśmy sprawdzić – wykorzystując informacje w Internecie – warunki hotelowe, czy odległość hotelu do plaży. Zdarza się, że w folderze jest napisane, że hotel znajduje się blisko morza. Budynek jednak jest na skale, a dojście do plaży zajmuje kilkadziesiąt minut – powiedział.
Ekspert do spraw konsumenckich zaznacza, że w rażących przypadkach zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji. Mamy na to trzydzieści dni, ale od 1 lipca tego roku czas na reklamację wydłuża się do trzech lat.
Gość Radia Kielce tłumaczył, że zawsze należy czytać regulamin promocji oraz wszystkie ważne informacje zawarte w umowie i opisach do niej.
– Pamiętajmy także o różnym zakresie ubezpieczeń – radził Mariusz Burchart.
Pierwsza część rozmowy:
Druga część rozmowy: