– RODO to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych – wyjaśnił dr prawa Maksymilian Ślusarczyk. – Po wejściu w życie RODO każdy przedsiębiorca powinien przeprowadzić audyt wewnętrzny w celu ocenienia, w jakim zakresie i na jaką skalę przetwarza dane osobowe – dodał radca prawny Przemysław Majewski.
– Według RODO dane osobowe to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Mogą to być takie informacje, jak: imię i nazwisko, numer PESEL, płeć, adres e- mail, ale również mniej oczywiste przedstawiające numer IP, dane o lokalizacji, poglądy polityczne, czy historię zakupów – zaznaczyła mecenas Agnieszka Massalska.
Prawnicy wyjaśnili także kwestie związane z monitoringiem stosowanym przez pracodawcę i urzędy. Okazuje się, że RODO nie reguluje precyzyjnie tej kwestii, ale jest to przetwarzanie wizerunku.
Pierwsza część rozmowy:
Druga część rozmowy:
Trzecia część rozmowy:
Czwarta część rozmowy:
Piąta część rozmowy: