Przedstawiciele świętokrzyskiej Platformy Obywatelskiej krytycznie wypowiadają się o wizycie premiera Mateusza Morawieckiego w regionie. Zdaniem Artura Gierady, przewodniczącego świętokrzyskich struktur PO, sobotnia wizyta prezesa Rady Ministrów nie była spotkaniem roboczym. Uważa on, że miała charakter propagandowy wpisujący się w rozpoczęcie przez Prawo i Sprawiedliwość kampanii wyborczej.
– Ta wizyta skupiła się głownie na krytyce ośmiu lat rządów Platformy Obywatelskiej w regionie. Premier Morawiecki określił rządy PO-PSL jako marginalizację województwa świętokrzyskiego, dlatego chcielibyśmy przypomnieć panu premierowi, że tak nie jest, o czym świadczą chociażby inwestycje drogowe dokonane w tym okresie – dodaje poseł.
Jak twierdzi Artur Gierada, przez osiem lat rządów PO-PSL w regionie rozpisano przetargi na ponad sto kilometrów dróg ekspresowych, czego efektem jest budowa fragmentów ekspresowej „siódemki”, czy też trasy S74.
Jednocześnie działacze PO zarzucają rządowi PiS, że w ciągu dwóch i pół roku jego kadencji nie dokonywane są żadne konkretne inwestycje w województwie świętokrzyskim. Ponadto region omijają duże inwestycje drogowe, podczas gdy województwa ościenne mogą liczyć na rządowe wsparcie przy ich realizacji.
– To desperacka obrona przez atak – tak o zarzutach, jakie padły na konferencji prasowej przedstawicieli PO ocenia Anna Krupka posłanka Prawa i Sprawiedliwości. Zdaniem parlamentarzystki największym sukcesem propagandowym rządu PO-PSL miało być wybudowanie drogi S7 do końca 2012 roku, jednak tej obietnicy wówczas nie spełniono.
Jak podkreśla Anna Krupka, jeszcze gorzej rząd PO-PSL potraktował budowę drogi S74 w naszym województwie.
– W 2007 roku rząd premiera Jarosława Kaczyńskiego wpisał tę drogę do programu budowy dróg krajowych na lata 2008-2012 jako projekt priorytetowy z zabezpieczonym finansowaniem do 2015 roku. Niestety decyzją rządu PO-PSL w 2011 roku inwestycja znalazła się na liście rezerwowej – dodaje posłanka.
Zdaniem Anny Krupki jest to przykład stopniowego degradowania regionu przez ówczesną koalicję rządzącą. Dopiero w lipcu 2017 roku 21-kilometrowy odcinek drogi S74 przez województwo świętokrzyskie został uwzględniony przez rząd Prawa i Sprawiedliwości w planach budowy dróg krajowych na lata 2017-2023 z perspektywą do 2025 roku.