Radni powiatu skarżyskiego przyjęli projekt uchwały, który zatwierdza porozumienie ramowe pomiędzy spółką PKP Polskie Linie Kolejowe, gminą Suchedniów i powiatem skarżyskim w sprawie zasad współpracy przy budowie tunelu dla pojazdów i podziemnego przejścia pieszo-rowerowego w Suchedniowie. Miałoby ono zastąpić istniejący przejazd drogowo – kolejowy obok dworca PKP.
W obradach uczestniczyło 17 radnych. Uchwalę przyjęto 5 głosami za, przy 12 głosach wstrzymujących się. Nikt z radnych nie głosował przeciw.
Jak podkreślił starosta skarżyski Jerzy Żmijewski, przyjęte porozumienie ma charakter wstępny.
– Mamy natomiast określone w tym porozumieniu zadania. PKP PLK realizuje swoją część w zakresie przebudowy linii kolejowej nr 8, czyli tunelu dla pojazdów i podziemnego przejścia pieszo-rowerowego, natomiast samorządy realizują zadania związane z przebudową dróg – powiedział.
Jak podkreślił radny PiS Roman Wojcieszek, który wstrzymał się od głosu, pospieszny sposób załatwiania tej sprawy i zmian wniesionych do porozumienia budzi obawy.
– Nie chcieliśmy być przeciwko, bo inwestycja jest bardzo ważna dla Suchedniowa – stwierdził.
Jak informowaliśmy, inwestycja polegająca na likwidacji przejazdu drogowo-kolejowego i budowie w jego miejsce tunelu i przejścia podziemnego w Suchedniowie, została wpisana do Krajowego Programu Kolejowego. Ma zostać zrealizowana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa – Radom – Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kraków.
Suchedniowscy radni rozpatrzą propozycje porozumienia ramowego pomiędzy trzema podmiotami zaangażowanymi w modernizację przejazdu kolejowego na czwartkowej sesji 19 kwietnia. PKP – PLK planuje, że wykonawca prac wybrany zostanie w 2020 roku, a dwa lata później inwestycja będzie gotowa.