Dwanaście kobiet z Ostrowca Świętokrzyskiego wzięło udział w kampanii społecznej „Jestem. Badam się!” Jej inicjatorką jest blogerka Klaudia Wnuk-Adamczyk. Jak mówi, kobiety w swojej codzienności pamiętają o wszystkim, ale wiele z nich zapomina o badaniach profilaktycznych. Celem kampanii jest przypomnienie o tym, że trzeba kontrolować swoje zdrowie.
Na plakatach promujących kampanię pojawiły się ostrowczanki, zwykłe kobiety. Plakaty pojawią się w gabinetach kosmetycznych, fryzjerskich, w placówkach edukacyjnych, a nawet w restauracjach.
Są to panie w różnym wieku, o różnym statusie materialnym, czy zawodowym. Inicjatorka kampanii nie jest przeciwna temu, że do badań profilaktycznych zachęcają aktorki, czy celebrytki. Jednak jej zdaniem na decyzje o badaniach skuteczniej może wpłynąć np. sąsiadka, która zachęca z plakatu do systematycznej kontroli zdrowia.
Panie, które wzięły udział w sesji zdjęciowej przekonują, że badania są ważne i należy je regularnie wykonywać bez względu na wiek.
Inicjatorka akcji Klaudia Wnuk-Adamczyk ma nadzieję, że w kampanię zaangażują się panie z kolejnych miejscowości. Jej celem jest przekonanie kobiet, że badania profilaktyczne są konieczne i mogą zdecydować o naszym życiu i zdrowiu.
Kampanię honorowym patronatem objęła m. in. Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, Federacja Stowarzyszeń Amazonki oraz ostrowieckie Amazonki.