– Z różnych badań i moich obserwacji wynika, że radio dociera do bardzo dużej liczby odbiorców. Często nawet większej niż telewizja – powiedział na naszej antenie Krzysztof Czabański – szef Rady Mediów Narodowych. Zarówno on, jak i Witold Kołodziejski – szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dyskutowali o tym, jak finansować Media Narodowe.
Krzysztof Czabański podkreślił, że rozgłośnie regionalne nie są marginalizowane i wypierane przez telewizję. Dodał jednak, że politycy lubią wystąpić na ekranie, zwłaszcza teraz, kiedy TVP stworzyło całodobowy program – TVP Info.
Witold Kołodziejski powiedział, że istotą radia publicznego jest misja, prowadzenie audycji słownych, teatru radiowego, reportażu, czy publicystyki.
– Najważniejszą jednak cechą rozgłośni regionalnych jest tematyka lokalna, czyli to, co dotyczy danego regionu. Na utrzymanie oddziałów regionalnych Polskiego Radia muszą znaleźć się pieniądze. To może być tak jak dotychczas abonament, opłata ściągana wraz z podatkiem PIT, może to być część subwencji budżetowej – dodał.
Posłuchaj rozmowy Radosława Podsiadłego z Krzysztofem Czabańskim i Witoldem Kołodziejskim: