W ramach kampanii promocyjnej stolicy województwa zachodniopomorskiego na ulicach Kielc oraz innych miast Polski Wschodniej pojawiły się plakaty i bilbordy promujące Szczecin jako dobre miejsce pracy, pod hasłem „Szczecin. Jest praca, jest klimat”.
Jak podkreśla Sylwia Turkiewicz, rzecznik prasowy Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej, jest to już druga odsłona kampanii „Szczecin Rekrutuje”. W pierwszej edycji miasto promowało swoje miejsca pracy głównie na terenie województw ościennych, w związku z pojawieniem się na tamtejszym rynku dwóch poważnych inwestycji marek z branży logistycznej i e-commerce, czyli magazynów firm amazon i zalando.
– W tym roku kampania prowadzona jest na szerszą skalę. Postanowiliśmy więc poszukać pracowników na terenie Polski Wschodniej, gdzie bezrobocie wciąż jest większe niż w województwie zachodniopomorskim. Obecnie bezrobocie w Szczecinie wynosi 3%, dlatego chcieliśmy wesprzeć największe firmy w naszym regionie w poszukiwaniu pracowników – dodaje.
Sylwia Turkiewicz przyznaje, że obecnie firmy kuszą przyszłych pracowników już nie tylko wynagrodzeniem, ale również licznymi dodatkami między innymi opłaceniem kosztów pobytu na początku zatrudnienia, ubezpieczeniami pracowniczymi czy dostępem do prywatnej służby zdrowia.
– Dotychczas firmy, które zaangażowały się w kampanię, odnotowują duży ruch na stronach rekrutacyjnych, oraz otrzymują zwiększoną liczbę CV. Oczywiście za pomocą tej kampanii liczymy również na efekty wizerunkowe dla miasta – podkreśla.
Pytani przez nas mieszkańcy Kielc w większości przyznają, że dla nich możliwość pracy w Szczecinie nie jest do końca atrakcyjna zwłaszcza, jeżeli chodzi o odległość.
Druga edycja kampanii „Szczecin Rekrutuje” skierowana jest do mieszkańców województwa zachodniopomorskiego oraz regionów Polski Wschodniej, czyli województw warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego i lubelskiego. Łączny koszt kampanii to 100 tys. zł.