Rozpoczął się nabór kandydatów na urzędników wyborczych. Dyrektorzy delegatur Krajowego Biura Wyborczego w całej Polsce rozpoczęli przyjmowanie zgłoszeń od osób, chcących pełnić te funkcje w trakcie wyborów samorządowych. Na zgłoszenia kandydaci mają 21 dni od dnia opublikowania na stronie internetowej właściwej delegatury informacji o liczbie urzędników wyborczych w poszczególnych gminach oraz o zasadach dokonywania zgłoszeń.
Kandydaci na to stanowisko muszą spełniać wiele wymagań, wśród których są między innymi: wyższe wykształcenie, zaświadczenie o niekaralności oraz brak przynależności partyjnej.
W gminach do 20 tysięcy mieszkańców urzędników wyborczych będzie dwóch. Taka sytuacja występuje w większości gmin województwa świętokrzyskiego. W gminach do 50 tysięcy mieszkańców będzie ich trzech, a w większych- dodatkowo po jednym na każde 50 tysięcy mieszkańców, ale nie więcej niż siedmiu. W miastach wojewódzkich lub powiatowych będzie powoływany dodatkowo jeszcze jeden urzędnik wyborczy.
Do zadań urzędników należeć będzie między innymi przygotowanie i nadzór nad przebiegiem wyborów w obwodowych komisjach, organizowanie szkoleń dla członków tych komisji, a także dostarczenie kart do głosowania do obwodowych komisji wyborczych.
W województwie świętokrzyskim kandydaci na urzędnika wyborczego ze wszystkich gmin mają czas na zgłoszenie do 14 marca. Zgłoszenie należy dostarczyć do siedziby do delegatury Krajowego Biura Wyborczego przy al. IX Wieków Kielc (budynek ”C” Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego).
Szczegółowe informacje oraz wzór zgłoszenia dla kandydatów na urzędników w naszym województwie dostępny jest na stronie Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Kielcach http://kielce.kbw.gov.pl/.
Informacja PKW o liczbie urzędników wyborczych w poszczególnych gminach