Billboardy informujące o otrzymaniu przez Kielce tytułu Europejskiego Miasta Sportu 2018 pojawiły się przy trzech skrzyżowaniach w mieście. Są to skrzyżowania ulic: Radomskiej i Jaworskiego, Warszawskiej i Radomskiej oraz 1 Maja i Pawiej. W marcu zostanie zawieszony jeszcze jeden, na skrzyżowaniu ulicy Tarnowskiej i Wrzosowej.
Billboardy będą promować Kielce do końca roku. Jednak co kilka miesięcy zmienią się ich sportowi bohaterowie. Pierwszym jest Michał Jurecki, piłkarz ręczny PGE VIVE Kielce.
Akcja billboardowa, to element kampanii promocyjnej dotyczącej prestiżowego wyróżnienia, które miasto Kielce otrzymało w grudniu 2017 roku w siedzibie Parlamentu Europejskiego w Brukseli. Tytuł jest przyznawany przez uznaną przez Komisję Europejską pozarządową organizację ACES EUROPE dla miast i społeczności, które wyróżniają się osiągnięciami w polityce miejskiej w zakresie rozwoju oraz propagowania sportu.
Tytuł dla Kielc, to docenienie dotychczasowych działań miasta w zakresie propagowania sportu zawodowego i amatorskiego, rozwoju infrastruktury oraz troski o odpowiedni klimat dla tej sfery życia, a przede wszystkim docenienie kielczan-sportowców, którzy rodzinnie, amatorsko i profesjonalnie uprawniają sport.
Billboardy są pierwszym istotnym elementem akcji promocyjnej. Podobny charakter będą miały informacje o wyróżnieniu, które będą prezentowane na tablicach reklamowych w Hali Legionów i na Kolporter Arenie podczas rozgrywek kieleckich drużyn. Tytuł, oprócz wymiaru promocyjnego, pozwala także na łatwiejszy dostęp do unijnych pieniędzy na rozwój sportu. W sierpniu Kielce będą gospodarzem Młodzieżowych Mistrzostw Świata Kobiet do lat 18 w Piłce Ręcznej. Do stolicy województwa świętokrzyskiego przyjadą 24 drużyny z kilku kontynentów.