Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę 3-kilometrowej linii kolejowej łączącej tory Kielce – Częstochowa z Centralną Magistralą Kolejową.
Dzięki łącznicy w Czarncy przejazd z Kielc do Warszawy przez Włoszczowę Północ ma być o ponad pół godziny krótszy niż przez Skarżysko i Radom. Pociągi mają jechać z Kielc do stolicy 2 godziny i 10 minut.
Kolejarze podkreślają również, że budowa nowej łącznicy stworzy nowe możliwości dla pasażerów. Nowa linia kolejowa umożliwi połączenia z Kielc na północ Polski. Między innymi w kierunku Trójmiasta, Szczecina, Bydgoszczy i Poznania.
Łącznica, o długości ponad 3 kilometrów, połączy linię nr 61 Kielce – Fosowskie z Centralną Magistralą Kolejową. Będzie to zelektryfikowana linia jednotorowa, po której pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością 100 kilometrów na godzinę. Inwestycja, która ma zostać zrealizowana do 2020 roku, będzie kosztowała prawie 50 milionów złotych.
Łącznica w Czarncy to nie jedyna inwestycja kolejowa, jaka ma być realizowana w województwie świętokrzyskim w przyszłym roku i kolejnych latach. Jak informowaliśmy, PKP PLK zmodernizuje również tory, stacje i przystanki między Skarżyskiem i Sandomierzem oraz na trasie Skarżysko – Kielce – Kozłów. Ponadto przebudowane mają zostać dworce kolejowe w Kielcach i Skarżysku. Z kolei w Suchedniowie, Jędrzejowie i Kozłowie powstaną tunele pod torami.